Kulturni, vodstveni in organizacijski dejavniki vpliva na rezultate prevzemov in združitev

Avtorji

  • Renato Lopes DA COSTA ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, BRU-Business Research Unit, Lisboa
  • João MIGUEL ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, BRU-Business Research Unit, Lisboa
  • Álvaro DIAS ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, BRU-Business Research Unit, Lisboa and Universidade Lusfófona/TRIE and ISCTE-IUL, Department of Marketing, Strategy and Operations, Lisboa
  • Leandro PEREIRA ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, BRU-Business Research Unit, Lisboa
  • José SANTOS ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Department of Quantitative Methods, WINNING LAB, Lisboa

Povzetek

Ozadje / namen: Raziskava se osredotoča na spremenljivke, ki vplivajo na rezultate združitev in prevzemov, iz­hajajoč iz analize preteklih napak, da bi managerji lahko izluščili boljše strategije in sprejemali modrejše odločitve za izboljšanje rezultatov združitev in prevzemov. Študija prispeva k obstoječemu znanju o uspešnosti združitev in prevzemov z raziskovanjem razsežnosti kulturnih, vodstvenih in organizacijskih dejavnikov s pomočjo integrativnega pristopa z več perspektivami.
Metodologija: Opravljenih je bilo petnajst intervjujev z izkušenimi strokovnjaki na več področjih združitev in prev­zemov. Za interpretacijo rezultatov smo uporabili vsebinsko analizo. To je omogočilo celovitejši nabor odgovorov in možnih rešitev, ob primerjanju mnenj o istih problemih, obravnavanih z nekoliko različnih zornih kotov.
Rezultati: Študija kaže na vpliv vodstvene ogroženosti, čustvene navezanosti in preveč optimizma pri združitvah in prevzemih. Pokazala se je zmerna podpora standardizaciji postopkov združitev in prevzemov, vendar anketiranci svetujejo, da ne pozabimo na kreativnost in prilagodljivost.
Zaključek: Članek zaključuje z strnitvijo ključnih vprašanj glede uspešnosti združitev in prevzemov: zmogljivosti in izkušnje, organizacijska komunikacija, notranje usklajevanje in ključni dejavniki pri odločanju.
Ključne besede: Združitve in prevzemi, Sinergije, Kultura, Strategija, Rast, Izvedba.

Objavljeno

2021-03-01

Številka

Rubrike

Razprave