Gonila in omejitve zadovoljstva zaposlenih z delom na daljavo: Empirična analiza
Thabit ATOBISHI, Saeed NOSRATABADI
Družbena odgovornost podjetij kot spodbuda organizacijskemu državljanskemu vedenju in okoljsko usmerjenem vedenju: Perspektiva zaposlenih
Afshan Gull KHAN, Muhammad Azeem QURESHI1, Kanwal HUSSAIN, Zuhair ABBAS, Saima MUNAWAR
Soodvisnost delovne zavzetosti zaposlenih v zdravstveni negi, kakovosti odnosov na delovnem mestu in varnosti pacientov
Hilda MAZE, Sanja ZORIČ, Bojan ROSI, Branko LOBNIKAR
Uporaba podatkovnega rudarjenja za izboljšanje podločanja: Študija primera razvoja sistema priporočil
Hyrmet MYDYTI, Arbana KADRIU, Mirjana PEJIC BACH
Ali spiritualno vodenje vpliva na prostovoljno, okolju prijazno vedenje zaposlenih v hotelirstvu? Vloga harmonične zelene strasti in povezanosti z naravo
SUNHAJI, Abdul QOHIN, Faizal WIHUDA
Gonila in omejitve zadovoljstva zaposlenih z delom na daljavo: Empirična analiza
Thabit ATOBISHI
Department of Management Information Systems, Amman Arab University, Am-man, Jordan
Saeed NOSRATABADI
Doctoral School of Economic and Regional Sciences, Hungarian University of Ag-riculture and Life Sciences, Gödöllő, Hungary
Ozadje/namen: Organizacijam v sodobnem delovnem okolju primanjkuje smiselnosti pri delu, kar pri zaposlenih povzroča različne težave. Ti so namreč naklonjeni delu v organizacijah, ki svoje dnevne delovne aktivnosti usklajujejo z družbeno odgovornimi aktivnostmi. Obstajajo nekatere raziskave, narejene v državah v razvoju, kot je Pakistan, ki ugotavljajo povezavo med družbeno odgovornostjo podjetij in odnosom zaposlenih do dela, zlasti s konceptom smiselnosti dela pri zaposlenih in identifikacijo zaposlenih z organizacijo. Ta študija je kot podlago uporabila teorijo socialnega učenja in teorijo socialne identitete. Metode: Podatki so bili zbrani na vzorcu 154 zaposlenih iz več različnih sektorjev v Karačiju v Pakistanu z uporabo namenskega vzorčenja. Za analizo podatkov smo uporabili SPSS program ter strukturne enačbe. Rezultati: Rezultati so pokazali, da družbena odgovornost podjetij statistično pozitivno korelira z odnosom zaposlenih do dela. Družbena odgovornost namreč vpliva na organizacijsko državljansko vedenje in okoljsko usmerjeno vedenje prek koncepta smiselnosti pri delu in identifikacijo zaposlenih z organizacijo. Zaključek: Raziskava zapolnjuje vrzel v literaturi z ugotovitvijo, da smiselnost pri delu ter identifikacija zaposlenih z organizacijo vplivata na družbeno odgovornost podjetja, organizacijsko državljansko vedenje in okoljsko usmerjeno vedenje zaposlenih. Poleg tega ta študija uporablja dve primarni teoretični leči in ponuja nov prispevek k sodobni literaturi. Prav tako raziskava nudi dragocene vpoglede oblikovalcem politik, podjetjem in družbi.
Ključne besede: Odnos do dela, Družbena odgovornost podjetij, Delo zaposlenih, Smiselnost, Organizacijsko državljansko vedenje, Okolju usmerjeno vedenje.
Ozadje: Organizacijam v sodobnem delovnem okolju primanjkuje smiselnosti pri delu, kar pri zaposlenih povzroča različne težave. Ti so namreč naklonjeni delu v organizacijah, ki svoje dnevne delovne aktivnosti usklajujejo z družbeno odgovornimi aktivnostmi. Obstajajo nekatere raziskave, narejene v državah v razvoju, kot je Pakistan, ki ugotavljajo povezavo med družbeno odgovornostjo podjetij in odnosom zaposlenih do dela, zlasti s konceptom smiselnosti dela pri zaposlenih in identifikacijo zaposlenih z organizacijo. Ta študija je kot podlago uporabila teorijo socialnega učenja in teorijo socialne identitete.
Metode: Podatki so bili zbrani na vzorcu 154 zaposlenih iz več različnih sektorjev v Karačiju v Pakistanu z uporabo namenskega vzorčenja. Za analizo podatkov smo uporabili SPSS program ter strukturne enačbe.
Rezultati: Rezultati so pokazali, da družbena odgovornost podjetij statistično pozitivno korelira z odnosom zaposlenih do dela. Družbena odgovornost namreč vpliva na organizacijsko državljansko vedenje in okoljsko usmerjeno vedenje prek koncepta smiselnosti pri delu in identifikacijo zaposlenih z organizacijo.
Zaključek: Raziskava zapolnjuje vrzel v literaturi z ugotovitvijo, da smiselnost pri delu ter identifikacija zaposlenih z organizacijo vplivata na družbeno odgovornost podjetja, organizacijsko državljansko vedenje in okoljsko usmerjeno vedenje zaposlenih. Poleg tega ta študija uporablja dve primarni teoretični leči in ponuja nov prispevek k sodobni literaturi. Prav tako raziskava nudi dragocene vpoglede oblikovalcem politik, podjetjem in družbi.
Ključne besede: Odnos do dela, Družbena odgovornost podjetij, Delo zaposlenih, Smiselnost, Organizacijsko državljansko vedenje, Okolju usmerjeno vedenje.
Izhodišča in namen: Kakovost v sistemu zdravstvenega varstva ne obsega le dejanj, opredeljenih s certifikati ali zahtevanih z zakonom, standardi in protokoli; opredeljuje pa ga tudi blaginja zdravstvenih delavcev na eni strani in bolnikov na drugi strani. Namen prispevka je analizirati povezavo med delovno zavzetostjo medicinskih sester in dejavniki, povezanimi s povečanjem kakovosti in varnosti pacientov. Metoda: V raziskavi je sodelovalo 206 zaposlenih v zdravstveni negi slovenskih splošnih bolnišnic. Uporabljen vprašalnik je sestavljen iz štirih sklopov: delovne zavzetosti zaposlenih, samoučinkovitosti, uporabljene so bile trditve o različnih orodjih in metodah, ki prispevajo h kakovosti dela; ocenjevali smo tudi medosebne odnose med različnimi poklicnimi skupinami v zdravstveni obravnavi, zadnji del vprašalnika so tvorile trditve o uvajanju sprememb v organizaciji. Rezultati: V primerjavi z drugimi poklici so zaposlene v zdravstveni negi izkazali nadpovprečno stopnjo delovne zavzetosti. Ugotovili smo, da so mlajši respondenti bolj zavzeti pri svojem delu, stopnja njihove samoučinkovitosti pa je višja. Pogostost uporabe orodij, namenjenih izboljšanju kakovosti zdravstvene nege, statistično značilno in pozitivno korelira s samoučinkovitostjo, zavzetostjo in pripravljenostjo na sprejemanje sprememb. Dejavniki, vključeni v raziskavo, so soodvisni. Zavzetost je rezultat interakcij na delovnem mestu; zaposleni, ki se bolje počutijo na svojem delovnem mestu, bodo bolj usmerjeni v prihodnost, bolj odprti za novosti, predvsem pa bodo pogosteje uporabljali različna orodja in pristope, namenjene krepitvi kakovosti dela zaposlenih v zdravstveni negi, obenem pa so bolj zavzeti za skrb za varnost pacientov. Zaključek: Ugotovitve so bistvenega pomena za uspešno in učinkovito vodenje bolnišnic ter za zagotavljanje kakovosti in varnosti bolnikov.
Ozadje in namen: Cilj pričujoče študije je prikazati praktičen pogled na to, kako se tehnike podatkovnega rudarjenja uporabljajo v poprodajnih storitvah pri prodaji gospodinjskih aparatov. Študija prikazuje, kako lahko sistem priporočil pomaga storitvenemu podjetju, ki načrtuje uporabo podatkovnega rudarjenja za izboljšanje odločanja med postopkom digitalne preobrazbe. Poleg tega študija zagotavlja podroben oris postopka za razvoj in analizo platform za izboljšanje analitike podatkov za tovrstna podjetja. Metodologija: Za namen raziskave uporabimo pristop študije primera za ocenjevanje uporabnosti sistemov, ki temeljijo na pristopu podatkovnega rudarjenja v kontekstu poprodajnih storitev gospodinjskih aparatov. V raziskavi smo izbrali najnovejše platforme glede na njihovo relevantnost in njihovo uporabnost pri funkcionalnosti sistema podatkovnega rudarjenja kot tudi trende v načrtovanju sistema. Rezultati: Ocena vpliva uporabe tehnik podatkovnega rudarjenja na odločanje kaže povečanje učinkovitosti organizacij. V članku je predstavljena ocena časa reševanja reklamacije, kot ključne lastnosti kakovosti storitev, ki vpliva na zadovoljstvo strank, in pozitivni rezultati, ki jih dosegamo s pomočjo sistema priporočil. Zaključek: Raziskava prispeva k razumevanju prednosti pristopa podatkovnega rudarjenja v kontekstu sistemov priporočil. Prednosti podatkovnega rudarjenja, kot pomembnega sestavnega dela napredne analitike, vodijo do povečanja produktivnosti. Za prihodnje raziskave se lahko, za izboljšanje kakovosti rezultatov, vključijo tudi drugi atributi ali dejavniki, ki so koristni za sisteme priporočil.
Ali spiritualno vodenje vpliva na prostovoljno, okolju prijazno vedenje zaposlenih v hotelirstvu? Vloga harmonične zelene strasti in povezanosti z naravo
SUNHAJI
Saifuddin Zuhri State Islamic University Purwokerto
Abdul QOHIN
Saifuddin Zuhri State Islamic University Purwokerto
Namen: Članek obravnava vlogo spiritualnega vodenja na povečanje prostovoljnega, okolju prijaznega vedenja zaposlenih. Raziskava proučuje vpliv harmonične zelene strasti in povezanosti z naravo kot posrednih dejavnikov med spiritualnim vodenjem in prostovoljnim, okolju prijaznim vedenjem zaposlenega. Zasnova/metodologija: Podatke smo dobili na vzorcu 273 udeležencev, ki delajo v hotelih s štirimi in petimi zvezdicami v Yogyakarti. Za analizo podatkov sta bila uporabljena statistična programa SPSS in AMOS 25. Rezultati: Rezultati raziskave dajejo pomembna teoretična in praktična spoznanja na področju teorij vodenja, ki jih lahko podjetja s področja gostinstva in turizma uporabijo pri svojem delu. Odkrili smo, da obstajajo posredne povezave med spiritualnim vodenjem in prostovoljnim, okolju prijaznim vedenjem zaposlenih prek konceptov povezanosti z naravo in harmonične zelene strasti. Zaključek: Raziskava daje odgovor na vprašanje, kako in kdaj spiritualni vodja vpliva na prostovoljno, okolju prijazno vedenje zaposlenih v hotelirstvu, s čimer dodatno prispeva k širjenju znanja o gostinstvu in turizmu v jugovzhodni Aziji. Prav tako raziskava, s svojim poudarjanjem povezanosti z naravo in harmonične zelene strasti v razmerju med spiritualnim vodenjem in okolju prijaznim vedenjem zaposlenih, predstavlja novost na področju vodenja.