Vpliv strahu pred krajo identitete in zaznavo tveganja na namero nakupa prek spleta

Avtorji

  • Gašper JORDAN Independent researcher, Ljubljana, Slovenia
  • Robert LESKOVAR University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia
  • Miha MARIČ University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia

Povzetek

Ozadje in namen: Spletna aktivnosti so del skoraj vsakega vidika vsakodnevnega življenja ljudi. Prav tako se vsako leto povečujejo spletni nakupi, zaradi česar je pomembno proučevati, kaj vpliva na namero nakupa prek spleta. Na namere nakupa prek spleta med drugim vplivata tudi strah pred krajo identitete in zaznavo tveganja. Oblika/Metodologija/Pristop: Spletna raziskava je bila izvedena na vzorcu 190-ih udeležencih iz Slovenije. Povezavemed konstrukti strahu pred finančno izgubo, strahu pred izgubo ugleda, zaznavo tveganja in namero nakupa prek spleta so bile proučevane. Rezultati: Raziskava je pokazala, da so povezave med konstrukti strahu pred finančno izgubo, strahu pred izgubo ugleda in zaznavo tveganja pozitivne ter, da je povezava med konstruktoma zaznave tveganja in namero nakupa prek spleta negativna. Vse povezave so bile statistično značilne. Zaključek: Razumevanje vpliva strahu pred krajo identitete in zaznavo tveganja na namero nakupa prek spleta je lahko koristno za spletne prodajalce, saj lahko s temi ugotovitvami upravljajo ta strah in zaznavo tveganja za povečanje namere nakupa prek spleta in ustrezno obravnavajo tveganja. Spletni prodajalci morajo zato upoštevati nove ugotovitve s področja spletne prodaje. Če si spletna trgovina želi imeti uspešno prodajo, mora upoštevati tako želje uporabnikov kot njihove zadržke.. Ključne besede: e-trgovanje, strah pred krajo identitete, namera nakupa prek spleta, zaznava tveganja, SEM

Objavljeno

2018-05-01

Številka

Rubrike

Razprave