Vpliv kompetenc managerjev na zadovoljstvo zaposlenih pri delu v hotelskem sektorju

Avtorji

  • Mitja GORENAK University of Maribor, Faculty of Tourism, Cesta prvih borcev 36, 8250 Brežice, Slovenia
  • Tomi ŠPINDLER University of Maribor, Faculty of Tourism, Cesta prvih borcev 36, 8250 Brežice, Slovenia
  • Boštjan BRUMEN University of Maribor, Faculty of Tourism, Cesta prvih borcev 36, 8250 Brežice, Slovenia

Povzetek

Ozadje in namen: Poznavanje in razumevanje delovanja mehkih veščin, ki jih managerji lahko uporabijo za spod­bujanje zadovoljstva zaposlenih je že dobro raziskana tema. Predhodne raziskave so pokazale več različnih nači­nov, kako lahko managerji vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih pri delu, predvsem skozi tako imenovane zunanje dejavnike. Zelo malo raziskav je sicer na voljo o notranjih dejavnikih. To nas je vodilo do naslednjega raziskovalnega vprašanja: Kako lahko kompetence managerjev vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih pri delu? Zasnova/Metodologija/Pristop: Med zaposlenimi v hotelih smo izvedli pisno anketo. V vprašalniku smo anketiran­ce prosili, naj ocenijo kompetence svojih nadrejenih; nadalje smo anketirance prosili naj ocenijo kaj vpliva na njihovo zadovoljstvo pri delu. Povsem na koncu smo anketirance prosili še za nekaj demografskih podatkov. Rezultati: V raziskavi smo zaznali šibko, a še vedno zaznavno pozitivno povezanost med kompetencami manager­jev in zadovoljstvom zaposlenih v dejavniku, ki smo ga označili kot »delo kot tako«. Med kompetencami managerjev in delovnimi pogoji ter možnostjo za razvoj kariere ni bilo zaznanih nobenih povezav. Zaključek: V raziskavi smo ugotovili vpliv kompetentnosti managerjev na zadovoljstvo zaposlenih pri samem delu. Čeprav so korelacije, ki smo jih odkrili, šibke, obstajajo in jih je potrebno upoštevati pri razpravi o zadovoljstvu za­poslenih pri delu. Glavni namen vsake organizacije v hotelskem sektorju je, da služi svojim strankam – gostom. Ma­nagerji, ki razumejo to ključno dejstvo in ga na primeren način prenašajo tudi na svoje zaposlene, bodo na ta načni vplivali tudi na zadovoljstvo zaposlenih z delom kot takim. Ključne besede: kompetence, managerji, zadovoljstvo pri delu, vpliv, hotelski sektor.

Objavljeno

2019-05-01

Številka

Rubrike

Razprave