Pregled pomembnosti dejavnikov zadovoljstva za študente v visokem šolstvu

Avtorji

  • Eva JEREB University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia
  • Janja JEREBIC University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia
  • Marko URH University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia

Povzetek

Ozadje in namen: Konkurenca med visokošolskimi ustanovami postaja vedno večja. Ustanove si prizadevajo za izboljšanje položaja na trgu in čim višjo uvrstitev na lestvicah visokošolskih ustanov. V zasledovanju tega cilja so postali visokokakovostni programi in zadovoljstvo študentov glavna skrb univerz. V naši raziskavi smo poskušali ugotoviti, kakšno pomembnost pripisujejo študenti določenim dejavnikom zadovoljstva v visokem šolstvu. Oblikovanje/metodologija/pristop: Podatke za raziskavo smo zbrali z anketnim vprašalnikom. Anketiranje je bilo izvedeno v študijskem letu 2017/18 na Univerzi v Mariboru v Sloveniji. Študenti so bili ustno obveščeni o naravi raziskave in povabljeni k prostovoljnemu sodelovanju. Anonimnost je bila zagotovljena. Izračunali smo povprečne vrednosti in standardne odklone odgovorov. Da bi ocenili, kateri dejavniki zadovoljstva so bili prednostni za študente, smo opravili Friedmanov test. Za ugotavljanje razlik med posameznimi skupinami smo uporabili t-test za primerjavo povprečij neodvisnih vzorcev. Korelacije med faktorji zadovoljstva in spremenljivkami, kot so: starost, povprečna ocena in pripravljenost za širjenje informacije o zadovoljstvu z ustanovo, smo testirali z uporabo Pearsonovega korelacijskega koeficienta. Rezultati: Rezultati študije so pokazali, da so najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na zadovoljstvo študentov, učitelji, katerim sledi administrativna podpora, programi, fizično okolje, lokacija ustanove, družabno življenje in pod­porne funkcije. Ugotovljene so bile pomembne razlike med spoloma pri dveh dejavnikih zadovoljstva, in sicer pri pro­gramih in administrativni podpori, ki sta pomembnejša ženskam. Ugotovili smo tudi, da se pomembnost dejavnikov zadovoljstva niža z višjim letnikom. Zaključek: Rezultati te študije kažejo, da se morajo visokošolske ustanove osredotočiti na izboljšanje kakovosti učiteljev in se s tem odzvati na potrebe svojih študentov. Poleg tega ne smejo zanemariti podpornih dejavnikov, kot so: knjižnica, dostop do interneta, prehrana in tudi urejenost fizičnega okolja ustanove. Z izboljšanjem teh dejavnikov lahko institucije povečajo zadovoljstvo študentov, pridobijo ugled in vplivajo na vpis v prihodnosti. Ključne besede: zadovoljstvo študentov; visoko šolstvo; učitelji; podporni dejavniki; programi

Objavljeno

2018-11-01

Številka

Rubrike

Razprave