Vloga kriznega managementa hotelov v in po obdobju Covid-19: študija primera mikroregije Opatijske riviere na Hrvaškem

Avtorji

  • Romina ALKIER Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija, University of Rijeka, Opatija, Croatia
  • Vedran MILOJICA Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija, University of Rijeka, Opatija, Croatia
  • Vasja ROBLEK Independent researcher, Ljubljana, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.2478/orga-2023-0022

Povzetek

Pandemija Covid-19 je vplivala na povečanje proučevanja vplivov krize v okviru turizma in gostinstva. Rezultati opravljenih študij kažejo, da mora management v turističnih organizacijah okviru procesov kriznega managementa osredotočati se na prilagoditve in spreminjanje hotelskih poslovnih model, če želi zagotoviti njihovo nadaljno uspeš- no poslovanje in konkurečnost.
V okviru kvalitativne študije primera smo se lotili kritične analize procesov kriznega upravljanja in upravljavskih odlo-čitev v zvezi s spremembami in prilagoditvami v strategijah in inovacijah poslovnih modelov. Vsi ti procesi in odločitve so bile oziroma so namenjene okrevanju, zagotovitvi odpornosti in nadaljne trajnostne rasti v hrvaški mikroregiji Opatijska riviera v obdobju pandemije Covid-19 in v času po Covidu-19. Opravljeni so bili polstrukturirani intervjuji z vodilnimi kadri hotelov in svetovalci za turizem in gostinstvo. Prepise smo preverili, zbrane podatke pa interpretirali na podlagi narativne analize. V študiji je bila uporabljena tematska analiza vsebine.
V okviru rezultatov je potrebno poudariti, da so hoteli na Opatijski rivieri prilagodili svoje krizne poslovne modele v času pandemije in da se v post pandemskem obdobju osredotočajo na strategije, ki bodo omogočale dolgoročno in vzdržno rast poslovanja in razvoj hotelov ter same destinacije. Primarna usmeritev je dvig kakovosti storitev in zadovoljstva gostov ter doseganje konkurenčnosti na turističnem trgu.
Motnje, ki jih je povzročila pandemija, so za poslovodstvo hotelov pomembne tudi z vidika uvajanja procesov kriznega upravljanja, katerih rezultati se kažejo v zaščiti dobrega počutja gostov, zaposlenih in splošnega ugleda hotelov. Zato mora hotelski menedžment poudariti pomen prepoznavanja poslovnih strategij in praks v poslovnih strategijah in tako oblikovati osnovo za učinkovito krizno upravljanje tako za izbruhe bolezni kot za naravne in druge nesreče.
Ključne besede: Poslovni model, Covid-19, Hotelska industrija, Opatijska riviera, Strategije, Management tveganja, Turizem mikroregije

Objavljeno

2023-11-16

Številka

Rubrike

Razprave