Sodelovalne sinergije za povišane izkušnje destinacij: Model sodelovanja med hotelskimi podjetji, DMO in lokalnimi deležniki

Avtorji

  • Denis Prevolšek University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, doctoral student, Croatia
  • Željko Kukurin Juraj Dobrila University of Pula, Croatia & Valamar Riviera, Croatia
  • Tea Golja Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Economics and Tourism “Dr. Mijo Mirković”, Croatia

DOI:

https://doi.org/10.2478/orga-2024-0002

Povzetek

Ozadje in namen: Kot je opredeljeno v Nacionalni strategiji razvoja turizma do leta 2030, si Hrvaška prizadeva ponuditi turistične izkušnje večje vrednosti, inovativne, trajnostne in avtentične. Potrebno je preučiti, kako lahko glavni deležniki v turizmu prispevajo k preoblikovanju tradicionalnih in komodificiranih turističnih izdelkov v ponudbe premium razreda, ki dodajajo vrednost po celotni vrednostni verigi. Pomembno je, da hoteli premium razreda sprejmejo dodatne korake pri izboljšanju svoje ponudbe, da pozitivno vplivajo na celotno destinacijo in izboljšajo kakovost storitev. Ta članek si prizadeva slednje: raziskati pobude za spodbujanje inovacij v premium razrednih izkušnjah znotraj destinacij s poudarkom na sodelovanju med hotelskimi podjetji in DMO; identificirati predvidene trende, ki vplivajo na prihodnost turistične industrije, in oceniti prihodnje možnosti hotelov premium razreda na Hrvaškem.
Oblikovanje/metodologija/pristop: Metodologija je vključevala tako kvantitativne kot kvalitativne pristope, ki jih je usmerjala strukturirana narava vprašanj v spletni anketi, ki cilja na direktorje prodaje in/ali trženja hotelskih podjetij, ki imajo v svojem portfelju hotele premium razreda. Za analizo kvantitativnega dela podatkov so bile uporabljene ustrezne statistične metode. Analiza vsebine je bila uporabljena za analizo odprtih vprašanj. Za ta namen je bil uporabljen program MAXQDA za kodiranje, kategoriziranje in raziskovanje vzorcev znotraj podatkov. Izvirnost/vrednost: Ta študija predstavlja eno izmed pionirskih raziskav o bistvenih pobudah, ki jih morajo hotelska podjetja sprejeti, da bi usklajevala razvoj destinacije, ki temelji na njenih izkušnjah premium razreda. Poleg tega študija preučuje vlogo podpornih institucij, kot so organizacije za upravljanje destinacij (DMO), pri olajšanju tega procesa. Predlagan je konceptualni model za izboljšanje razvoja segmenta premium hotelov in destinacije hkrati, ki ga zasledujejo odgovorne prakse in pobude hotelskih podjetij ter močna partnerstva z DMO in lokalno skupnostjo.

Ključne besede: Gostoljubje premium razreda, Organizacije za upravljanje destinacij, Povišane izkušnje, Model sodelovanja, Turizem

Objavljeno

2024-03-04

Številka

Rubrike

Razprave