Motivacija zaposlenih v sodobni znanstveni literaturi: Pregled pripovedne literature

Avtorji

  • Petra JARKOVSKÁ Škoda Auto University, Department of Human Resources Management, Mladá Boleslav, Czech Republic
  • Martina JARKOVSKÁ Faculty of Economics and Management, Czech University of Life Sciences Prague, Czech Republic

DOI:

https://doi.org/10.2478/orga-2024-0013

Povzetek

Ozadje: Uporaba pravilne vrste motivacije je ključnega pomena pri sprožanju pozitivnih odnosov zaposlenih do dela, kot so delovna uspešnost, zadovoljstvo pri delu ali prostovoljno zadržanje zaposlenih, kar na koncu vodi k povečanju splošne učinkovitosti organizacije. Kljub trajajoči akademski razpravi akademiki podajajo različne rezultate o tem, kateri motivacijski dejavniki so pomembni za ciljne skupine zaposlenih, katerih potrebe so pod ekonomskim in socialno-psihološkim pritiskom hitro razvijajočega se okolja. Elton Mayo je bil prvi, ki je pred skoraj stoletjem priznal te socialno-psihološke dejavnike kot pomembna gonila motivacije.
Metode: Namen tega prispevka je z uporabo metode narativnega pregleda literature (podprte s strategijo sistematičnega iskanja) na 83 člankih ovrednotiti izsledke raziskav o motivaciji zaposlenih (v povezavi z njihovim pozitivnim odnosom do dela) in razkriti napredek teorije motivacije.
Rezultati: Identificirani so bili ključni dejavniki motivacije in združeni v pet motivacijskih sklopov, ki se uporabljajo za različne skupine zaposlenih. Ugotovitve tudi kažejo, da večina akademskih del, ki so teoretično utemeljena na klasičnih motivacijskih konceptih, temelji na kvantitativni analizi.
Zaključek: Za povečanje učinkovitosti uspešnosti zaposlenih se zdi najboljša rešitev notranja motivacija ali ponotranjenje zunanje motivacije. »Lebdeče« potrebe zaposlenih zahtevajo, da se izvajalci usposobijo za tehnike iz psihologije.

Ključne besede: Elton Mayo, Motivacija zaposlenih, Motivacijski faktor, Teorija motivacije

Objavljeno

2024-05-09

Številka

Rubrike

Razprave