Prehod od korporativne družbene odgovornosti k okoljski, družbeni in upravljavski odgovornosti v turizmu – bibliometrična analiza
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2024-0017Povzetek
Namen in namen: Študija preučuje, ali naraščajoča priljubljenost pristopa ESG (okoljska, družbena in upravljavska odgovornost) lahko privede do upada ali izginotja koncepta korporativne družbene odgovornosti (CSR), ki se jesrečal z mnogimi izzivi pri praktični izvedbi. Prav tako preučuje glavna vprašanja trajnosti, ki pomagajo raziskati, kje je prehod, katere elemente že obstajajo in kje so vrzeli. Vprašanje je analizirano v kontekstu turističnega sektorja.
Metode: Uporabljena je bili bibliometrična analiza, ki vključuje 924 študij z uporabo programske opreme Publish or Perish (PoP) in metodologije PRISMA.
Rezultati: Analiza je raziskala odnos med trajnostjo in turizmom ter med turizmom in ESG. Bibliometrične karte kažejo močno povezavo med konceptoma CSR in ESG na področju študije.
Zaključek: Študija poudarja, da ESG ne nadomešča CSR, temveč zagotavlja merjenje in okvir za reševanje njegovih težav. V turističnem sektorju je področje ESG prevladujoče na prvem stebričku 'E', kar pomeni, da je trajnost predvsem osredotočena na okoljske in naravne vidike, medtem ko so družbena ali celo ekonomska trajnost ter etika manj izpostavljeni. Študija ponuja predloge za prihodnje raziskave in uporabne informacije za odločevalce ter upravitelje v turizmu.
Ključne besede: Trajnostni turizem, CSR; Korporativna družbena odgovornost, ESG, Prehod k trajnosti, Bibliometrična analiza