Preučevanje generacijskih razlik v ekonomiji delitve: razumevanje motivacij lastnikov nedejavnih sredstev in njihov vpliv na upravljanje enakovrednih platform
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2024-0023Povzetek
Ozadje/Namen: Raziskava preučuje dinamiko deljenja nedejavnih sredstev na enakovrednih platformah (P2P) znotraj ekonomije delitve s poudarkom na razumevanju motivacijskih dejavnikov, ki vplivajo na lastnike sredstev med generacijami. Platforme, ki razumejo, kaj motivira lastnike sredstev, da vstopijo v ekonomijo delitve, lahko učinkoviteje vzpostavijo in upravljajo tržno komuniciranje ter pridobijo konkurenčno prednost.
Metode: Uporabljen je bil pristop mešanih metod, ki vključuje kvantitativno in kvalitativno zbiranje ter analizo podatkov. Analitična orodja vključujejo opisno statistiko, Kruskal-Wallisov test, PCA in Welchovo ANOVA.
Rezultati: Identificirani so bili štirje motivacijski dejavniki. Ugotovljeno je bilo, da je generacijsko trženje primerno za tržna sporočila, ki ciljajo na oportunistične dejavnike (popolnoma nove) ali družbene dejavnike. Za uporabniške in družbene dejavnike generacijsko trženje ni potrebno, tj. platformam P2P ni treba razlikovati segmenta, na katerega ciljajo s tržno komunikacijo.
Zaključek: Raziskava razkriva, kako generacijske razlike vplivajo na motivacijo za sodelovanje v ekonomiji delitve, kar pomaga pri upravljanju platform P2P. Ponuja novo primerjalno analizo generacijskih motivatorjev, bogati literaturo o ekonomiji delitve in zagotavlja praktične vpoglede za učinkovito ciljanje na različne generacije. Razumevanje motivacije lastnikov nedejavnih sredstev je ključno za uspešno upravljanje poslovanja platform P2P.
Ključne besede: Vedenje potrošnikov, Generacije, Management, Trženje, P2P, Delitvena ekonomija
JEL Classification: D16, E21, M31