Dejavniki upravljanja znanja kot gradniki kakovosti oskrbe v zdravstvenih sistemih

Avtorji

  • Tadeja KRIŠELJ University Medical Centre Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
  • Mirko MARKIČ University of Primorska, Faculty of Management, Koper, Slovenia
  • Annmarie GORENC ZORAN Faculty of Organisation Studies in Novo mesto, Novo mesto, Slovenia
  • Tamara ŠTEMBERGER KOLNIK Faculty of Health Sciences in Celje, Celje, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.2478/orga-2025-0002

Povzetek

Namen: Namen raziskave je bil opraviti pregled domače in tuje strokovne literature, v kateri so avtorji obravnavali vpliv dejavnikov menedžmenta znanja na kakovost obravnave v zdravstvenih sistemih.
Metoda: Izveden je bil pregled domače in tuje strokovne literature v bazah podatkov Scopus, Cinahl, ScienceDirect in ProQuest v katerih smo poiskali prosto dostopne znanstvene članke in doktorske disertacije. Doktorske disertacije iz slovenskega jezikovnega področja smo poiskali v repozitorijih Univerze na Primorskem, Univerze v Ljubljani, Univerze v Mariboru ter v elektronski knjižnici Fakultete za organizacijske študije v Novem mestu, doktorske disertacije v angleškem jeziku smo iskali v bazi podatkov PQDT Open. Evidentirali smo 201 članek in devet doktorskih disertacij. Po fazi presejanja smo v raziskavo vključili 19 člankov dostopnih v polnem besedilu.
Rezultati: Identificirali smo naslednje ključne dejavnike menedžmenta znanja, ki vplivajo na kakovost obravnave uporabnikov v zdravstvenem sistemu: pridobivanje znanja, deljenje znanja, uporaba znanja, hranjenje znanja in vodenje.
Zaključek: Ugotovili smo, da uporaba dejavnikov menedžmenta znanja prispeva k produktivnejšemu in učinkovitejšemu delu v zdravstvenem sistemu. Prav tako dejavniki menedžmenta znanja pozitivno vplivajo na uvajanje izboljšav, delovno uspešnost, zadovoljstvo pri delu in kakovost zdravstvene oskrbe.

Ključne besede: Pridobivanje znanja, Deljenje znanja, Uporaba znanja, Hranjenje znanja, Vodenje

Objavljeno

2025-02-21

Številka

Rubrike

Razprave