Vpliv vedenja študentov glede ranljivosti kibernetske varnosti na ovire pri e-učenju
DOI:
https://doi.org/10.2478/orga-2025-0006Povzetek
Povzetek Ozadje/Namen: Študija preučuje razmerje med vedenjem študentov glede ranljivosti kibernetske varnosti in ovirami pri e-učenju. Z hitrim razvojem spletnega izobraževanja je zagotavljanje varnosti in zasebnosti digitalnih platform postalo ključno. V tem kontekstu je trenutna študija prvi poskus razumevanja razmerja med tema dvema spremenljivkama v ozadju visokošolskih ustanov v Iraku.
Metode: Za to študijo so raziskovalci leta 2023 zbrali podatke od študentov, starih med 19 in 25 let, vpisanih na Univerzo v Karbali, Irak, z uporabo polstrukturiranega raziskovalnega vprašalnika, izbranih z metodo naključnega vzorčenja. Vprašalnik je vseboval vprašanja, povezana z dimenzijami tako odvisne kot neodvisne spremenljivke. Skupno je bilo za analizo upoštevanih 350 veljavnih odgovorov, pri čemer je bila izvedena metoda PLS-SEM.
Rezultati: Rezultati so pokazali, da imajo strokovne in človeške ovire visoko povezavo z vedenjem glede ranljivosti kibernetske varnosti. Študija je tudi ugotovila, da imajo splošne ovire pomemben vpliv na vedenje glede ranljivosti kibernetske varnosti. Vse hipoteze so bile preverjene in rezultati potrjujejo, da obstaja učinkovito razmerje med vedenjem glede ranljivosti kibernetske varnosti in ovirami pri e-učenju.
Zaključek: Na podlagi rezultatov študije so avtorji predlagali nekaj priporočil za vse deležnike v procesu e-učenja, kot so izobraževalne ustanove, vlade, člani fakultete, študenti in njihovi starši. Čeprav je bila trenutna študija omejena na eno univerzo v Iraku, se lahko prihodnji raziskovalci osredotočijo na razširitev študije na druge visokošolske ustanove, da bi na podlagi raziskovalnih dokazov lahko pripravili nacionalno pobudo na ravni politike.
Ključne besede: Vedenje glede ranljivosti kibernetske varnosti, Ovire pri e-učenju, Visokošolsko izobraževanje, PLS-SEM, Motivacija študentov, Vedenje pri učenju