Metodologija za analizo kriterijev alternativ ob izbiri novega proizvoda
Povzetek
Prispevek obravnava metodologijo uporabljeno pri raziskavi kompleksnih problemov pri poslovnem odločanju: določitev relativne pomembnosti kriterijev ob izboru novega proizvoda. Metodologija podpira generiranje predlogov za definicijo relativne pomembnosti kriterijev in podkriterijev za izbiro novega proizvoda glede na trenutno situacijo v podjetju (ki izbira nov proizvod) in stanje. Z uporabo predlagane metodologije lahko določimo vpliv relativne pomembnosti kriterijev za izbor novega proizvoda na stopnjo uspešnosti podjetja. Zaradi omenjenega ima celotna procedura dinamičen značaj in je lahko uporabljena v različnih situacijah ter ob različnih časih opazovanja. Oblikovani predlogi predstavljajo vhodne podatke ter podporo sledečemu večkriterijskemu rangiranju alternativ za nove proizvode. Metodologija je potrjena v praksi vendar pričujoči prispevek ne podaja podrobnosti v zvezi s tem, saj je cilj prispevka predstavitev raziskovalne procedure na področju določitve kriterijev pri izboru novega proizvoda kakor tudi opredelitev pomembnosti le-te. Poleg tega je uporabljena procedura pomembna zaradi svoje univerzalnosti saj jo lahko uporabimo pri opredelitvi kriterijev v drugih odločitvenih situacijah z ali brez dodatnih sprememb. Ključne besede: metodologija, raziskave, kriteriji za izbiro novega proizvodaPrenosi
Objavljeno
2005-11-20
Številka
Rubrike
Razprave