Prenos znanja skozi perspektivo teorije družbene menjave

Avtorji

  • Dana Mesner Andolšek Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede, Kardeljeva ploščad 5, 1000 Ljubljana
  • Stanislav Andolšek Gimnazija Poljane, Strossmayerjeva ulica 1, 1000 Ljubljana

Povzetek

V članku avtorja raziskujeta proces prenosa znanja v organizacijah. Organizacije danes posvečajo veliko pozornosti upravljanju znanja, kjer pa procesi ne tečejo vedno tako kot je bilo pričakovano. Raziskovalci so odkrili različne dejavnike, ki zavirajo procese prenosa znanja. Pričujoči članek se ukvarja z (ne)pripravljenostjo posameznikov, da bi prenašali znanje na sodelavce. Avtorja analizirata proces prenosa znanja kot proces družbene menjave. Razlikujeta med družbeno in ekonomsko menjavo in razkrivata, da je družbena menjava med posamezniki lahko neistitucioanlizirana, kjer vsi procesi potekajo spontano ali pa je instiutcionalizirana, spremljana s pravili in normami ter vrednotami, ki jih v te namene spodbuja organizacija. Osnovni namen avtorjev je bil izdelati konceptualni okvir za koherentno povezavo mikro in makro ravni pri obravnavi procesov prenosa znanja v organizaciji. Teorija družbene menjave omogoča pojasnitev predpostavk delovanja posameznika, ki se jih je v dosedanjih raziskavah upravljanja znanja ni raziskovalo.

Objavljeno

2011-08-01

Številka

Rubrike

Dodatek