Nasledstvo v malih in srednje velikih podjetjih v Sloveniji

Avtorji

  • Mojca Duh Ekonomsko-poslovna fakulteta, Razlagova 14, 2000 Maribor
  • Polona Tominc Ekonomsko-poslovna fakulteta, Razlagova 14, 2000 Maribor
  • Miroslav Rebernik Ekonomsko-poslovna fakulteta, Razlagova 14, 2000 Maribor

Povzetek

Rezultati raziskav v državah članicah EU kažejo, da lahko v prihajajočih letih pričakujemo naraščanje števila malih in srednje velikih podjetij v katerih bo prišlo do menjave generacij lastnikov-managerjev. Z raziskavo vzorca slovenskih malih in srednje velikih podjetij smo želeli ugotoviti, kako se na nasledstvo v vodstvu in lastništvu pripravljajo slovenski lastniki-managerji. Ugotovili smo, da se na prenos vodstva in/ali lastništva v naslednjih petih letih pripravlja petina anketiranih lastnikov-managerjev. Več kot petina tistih lastnikov-managerjev, ki se še ne pripravlja na prenos vodstva in/ali lastništva, meni, da »planiranje nasledstva ni potrebno«. Ker je planiranje nasledstva eden od ključnih dejavnikov za uspešnost prenosov vodstva in /ali lastništva, bi veljalo tudi v Sloveniji razmišljati o tem, kako povečati zavest lastnikov-managerjev o pomenu pravočasnih priprav na prenos vodstva in lastništva podjetja. Ključne besede: nasledstvo, planiranje nasledstva, naslednik, mala in srednje velika podjetja, družinsko podjetje

Objavljeno

2005-12-20

Številka

Rubrike

Razprave