Nekateri vidiki etike podjetja v družinskih podjetjih v Sloveniji

Avtorji

  • Mojca Duh Faculty of Economics and Business Maribor, Razlagova 14, 2000 Maribor, Slovenia
  • Jernej Belak Faculty of Economics and Business Maribor, Razlagova 14, 2000 Maribor, Slovenia
  • Polona Tominc Faculty of Economics and Business Maribor, Razlagova 14, 2000 Maribor, Slovenia
  • Miroslav Rebernik Faculty of Economics and Business Maribor, Razlagova 14, 2000 Maribor, Slovenia

Povzetek

Družinsko podjetje lahko opredelimo kot podjetje, ki ga obvladujejo člani družine. Vendar pa družinska podjetje niso homogena skupina podjetij. Razlikujejo se glede na stopnjo vključenosti družine. Po rezultatih raziskave, ki jo opisujemo v prispevku, je v 30,9% proučevanih podjetij prisoten močan vpliv družine z lastništvom in vodenjem teh podjetij. Glavni namen prispevka je zato razširiti razumevanje povezave med stopnjo vključenosti družine v lastništvo in management ter obnašanjem dru- žinskega podjetja v različnih poslovnih situacijah. Glavni vir podatkov je bila raziskava 350 malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji. Rezultati raziskave kažejo, da se podjetja z visoko stopnjo družinske vključenosti v podjetje bistveno ne razlikujejo od nedružinskih podjetij, in sicer ko gre za proučevanje razlik v poslovnih prihodkih, uspešnosti, dodani vrednosti na zaposlenega, izvozni usmerjenosti in sodelovanju z velikim podjetji. Enaka ugotovitev velja tudi za podjetja z nizko stopnjo vključenosti družine v podjetje. Glede na trenutno stanje razvoja družinskih podjetij in tržne ekonomije v Slovenji stopnja vključenosti družine v podjetje ni ključnega pomena za obnašanje in uspešnosti podjetij (z vidika analiziranih spremenljivk). V prispevku predlagamo tudi smeri nadaljnjega raziskovanja

Objavljeno

2007-10-01

Številka

Rubrike

Razprave