Integracije kot orodje managementa turističnih destinacij: primer podeželskih in obrobnih območij

Avtorji

  • Emil Juvan Univerza na Primorskem, Turistica
  • Rok Ovsenik Univerza na Primorskem, Turistica

Povzetek

Opažamo, da se organizacijska struktura slovenskega turističnega gospodarstva počasi spreminja. Gospodarski subjekti se povezujejo, a na način, ki krepi le nekaj korporacij in tako se na nek način ustvarja oligopol. To prepočasi rešuje problematiko nerazvitih in tudi že ogroženih podeželskih in obrobnih okolij, v katerih pa ravno turizem lahko predstavlja najprimernejšo dopolnilno gospodarsko panogo. Integracije predstavljajo preverjeno in učinkovito metodo krepitve poslovnih in organizacijskih odnosov med posameznimi gospodarskimi subjekti, ki lahko nastajajo kapitalsko ali interesno. Koncepti integrativnega destinacijskega managementa, ki predstavlja orodje razvoja turističnih destinacij, težijo k trajnostno naravnanemu turističnemu gospodarstvu, kjer povezani turistični subjekti skupaj razvijajo in vodijo turizem. V članku preučujemo možnosti integriranja turističnega gospodarstva kot osnove za uspešno delovanje destinacijskega managementa v Mislinjski dolini. Z raziskavo med 52 poslovnimi turističnimi subjekti na območju Mislinjske doline, smo iskali možnosti za razvoj integracij, kot vzpodbudne in v svetu priznane metode krepitve gospodarstva. Analiza je pokazala, da poslovno okolje sprejema idejo o integriranju, pri čemer se izpostavlja predvsem ideja o interesnem povezovanju.

Objavljeno

2008-02-01

Številka

Rubrike

Razprave