Inovativnost kot pogoj za poslovno odličnost v javnih (komunalnih) podjetjih

Avtorji

  • Branko Škafar Saubermacher-Komunala d.o.o., Kopališka ul 2, SI-9000 Murska Sobota, Slovenija
  • Matjaž Mulej University of Maribor, Faculty of Economics and Business, Razlagova 14, SI-2000 Maribor, Slovenija

Povzetek

V tem članku predstavljamo nov model poslovne odličnosti za javna (komunalna) podjetja, zlasti tista v deželah v tranziciji. Gre le za eno od poti do poslovne odličnosti. Ker pa se je v praksi model na konkretnem podjetju (hčerinsko podjetje iz Slovenije, ki je v sklopu multinacionalne družbe) ter v primerjavi s podjetji iz dejavnosti pokazal kot uspešen, menimo, da je vreden obravnave in uporabe v praksi. Zavedamo se, da univerzalnih modelov za uspeh ni, so pa zato orodja, s pomočjo katerih lažje pridemo do uspeha. Seveda za uspeh podjetja posamičen pripomoček ni dovolj. Podjetje mora imeti edinstven (samosvoj) in dovolj celovit poslovni model, da uspe. Ker govorimo o edinstvenem, kar pomeni drugačno od drugih, smo pri inovativnosti, ki je rdeča nit raziskave, ki smo jo opravili. Predstavljeni model je nastajal 10 let ter se pokazal v praksi za uspešnega.

Objavljeno

2008-04-01

Številka

Rubrike

Razprave