Kako odnosi z javnostmi vplivajo na učinkovitost podjetij

Avtorji

  • Damjana Jerman Intereuropa Ltd. Co., Vojkovo nabrežje 32, 6000 Koper, Slovenia
  • Goran Vukovič Faculty of Organizational Sciences, University of Maribor, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia
  • Bruno Završnik Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Razlagova 20, 2000 Maribor, Slovenia

Povzetek

Vloga odnosov z javnostmi je identifikacija strateških javnosti organizacij in oblikovanje komunikacijskih programov za graditev stabilnih, odprtih in zaupanja vrednih odnosov z njimi. Kakovost teh odnosov je pomemben kazalec dolgoročnega prispevka odnosov z javnostmi k organizacijski uspešnosti. Mnoge organizacije se zelo malo ukvarjajo z vplivom odnosov z javnostmi na celotno učinkovitost same organizacije. Naš prispevek je razdeljen na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu predstavljamo spremenljivke odnosov z javnostmi, ki vplivajo na uspešnost organizacije. S pomočjo empirične raziskave na vzorcu slovenskih podjetij smo ugotavljali odvisnost uspešnosti podjetij od posameznih dejavnikov odnosov z javnostmi. Raziskali in analizirali smo različne dejavnike odnosov z javnostmi (t.j. dejavnike povezane z upravljanjem in izvajanjem odnosov z javnostmi), ki lahko pomembno vplivajo na učinkovitost organizacij. Ugotavljali smo korelacijo med njimi ter s pomočjo linearne regresije ugotovili statistično značilno korelacijo med neodvisno spremenljivko (odnosi z javnostmi) in odvisno spremenljivko (uspešnost organizacije).

Objavljeno

2008-06-01

Številka

Rubrike

Razprave