Organizacijski miselni vzorec in konativne kompetence

Avtorji

  • Darko Kovač Vocational College for Catering and Tourism Bled, Prešernova 32, 4260 Bled, Slovenia
  • Andrej Bertoncelj University of Primorska, Faculty of Management Koper, Cankarjeva 5, pp. 345, 6104, Koper, Slovenia

Povzetek

Posamezniki, njihova znanja, veščine, obnašanja in naravne danosti vplivajo na organizacijsko učenje. Za umestitev individualnega nivoja v organizacijsko učenje predstavljamo koncept organizacijskega miselnega vzorca, ki ga razumemo kot dinamičen koncept, ki se spreminja glede na vpletene ljudi in glede na endogene in eksogene faktorje. Predstavljamo primer treh slovenskih majhnih podjetij s poudarkom na individualnih faktorjih, posebno pa konativnih kompetencah. Konativne kompetence predstavljajo tisti del organizacijskega miselnega vzorca, ki se kot prirojen del človekove osebnosti ne spreminja. Konativne kompetence samo vzpodbujamo, ne moremo pa se jih priučiti, zato bi jih kot take morali tudi upoštevati v organizacijskem učenju. Rezultati raziskave vodijo k zaključku, da bodo osebne lastnosti zaposlenih vplivale na organizacijsko učenje, je pa odprto vprašanje vzročnosti.

Objavljeno

2008-08-01

Številka

Rubrike

Razprave