Struktura življenskih ciljev managerjev in podjetnikov v Srbiji
Povzetek
Namen tega članka je raziskati strukturo življenjskih ciljev managerjev in strokovnjakov v javnih podjetjih. V naši analizi smo lastnike privatnih podjetij – podjetnike – obravnavali kot kontrolno skupino. Ker smo zbirali podatke na naključnem vzorcu, lahko posplošimo naše zaključke na celotno obravnavano populacijo. Raziskava je pokazala, da imajo lastnik iuspešnih privatnih podjetij– torej podjetniki, ki so lastniki kapitala, drugačne strukture življenjskih ciljev kot tako managerji kot tudis trokovnjaki v javnih podjetjih. Avtorji menijo, daje to neizogibna posledica gospodarske rasti v vsaki organizaciji, ki se odraža tudi na managementu. Ker so podjetniki investirali privatni kapital, da bi uresničili svoje ideje, je logično pričakovati, da želijo povečati ta kapital. Po drugi strani pa managerji in strokovnjaki v javnih podjetjih nimajo te težnje po povečanju kapitala. Raje dajejo prednost druženju (podpirajo različne klube in društva, humanitarne dejavnosti, …). Razlog je lahko v tem, daje bila Srbija dolgo časa pod vplivom socializma. Posledica tega pa je tudi pomanjkljiva izobrazba managerjev in strokovnjakov in nezmožnost, da bi spremenili način mišljenja. Avtorji predlagajo, naj se managerji in strokovnjaki usmerijo svoj osebni razvoj v znanjske delavce, ki izmenjujejo znanje.Prenosi
Objavljeno
2009-04-01
Številka
Rubrike
Razprave