Otroci in virtualna resničnost - nekaj vzgojnih dilem

Avtorji

  • Jasminka Zloković Faculty of Philosophy, Rijeka, University of Zagreb, Croatia
  • Metod Černetič University of Maribor, Faculty for Organizational Sciences, Slovenia
  • Olga Dečman Dobrnjič The National Education Institute, Ljubljana, Slovenia

Povzetek

Možni odgovori na ekstremno, kompleksno in delikatno vprašanje o vplivu virtualnega okolja na otroke kot edinstvene osebnosti, vpliv na njegov psihosocialni razvoj in splošno vzgojo otroka, se lahko pridobijo z resnimi raziskavami, kot je na primer raziskovanje po “cohort sequentional” metodi in z drugimi podobnih raziskavami s področja vzgojnih in drugih družbenih dejavnosti. V spodnjem članku so konfrontirane neke aktualne dileme sodobnega sveta, še posebej s stališča tradicionalnih “zastarelih” vzgojnih vrednot, tako družine kot šole in s stališča “progresivne vzgoje” , ki jo ponuja sodobno virtualno okolje. Konfrontacije se dotikajo socialnih okolij in standardov vedenja s stališča percepcije vrednot sveta in posameznika. Pogoste posledice agresivnih medijev v prikazovanju “progresivnega” vizualnega okolja brez “alternative” ima pogosto za posledico, da otroci živijo v virtualnem svetu, z virtualnimi prijatelji in z virtualno vzgojo in izobraževanjem. Na področju vzgoje se v svetu sodobnih virtualnih ponudb postavlja pomembno vprašanje: kako se obnašati v dani situaciji ali kako mlade usmerjati k selekciji tega, kar jim nudi virtualna resničnost v primerjavi z dejanskim svetom.

Objavljeno

2009-02-01

Številka

Rubrike

Razprave