Implementacija, učinkovitost in izkušnje z oddaljenim laboratorijem za poučevanje tehnike
Povzetek
Sodobni izobraževalni procesi prinašajo s seboj nove pedagoške in tehnične izzive, pri čemer je posebej zahtevna učinkovita integracija informacijske in komunikacijske tehnologije v učne procese. Zaradi zahtev in potreb industrije po hitrejšem in učinkovitejšem pridobivanju praktičnih izkušenj se iščejo nove rešitve, ki bi pritegnile in motivirale študente za dodatno pridobivanje znanja. Ti procesi so posebej izraziti pri poučevanju tehnike. Največjo težavo pri tem predstavlja izvajanje laboratorijskih vaj, ki zahtevajo uporabnikovo prisotnost v laboratoriju. Ena od rešitev so oddaljeni laboratoriji, ki nudijo izvajanje laboratorijskih eksperimentov preko spleta, kar zmanjša potrebnost neposredne fizične prisotnosti študentov in povečuje možnosti za izboljšanje znanja študentov za reševanje določenih tehniških problemov. V članku je predstavljen primer uspešne izvedbe oddaljenega laboratorija za področje tehnike skupaj s tečajem, ki deluje v okolju Moodle. Podrobneje je opisan tečaj ‘Vodenje nelinearnega mehanizma’. Laboratorij namreč ne predstavlja samo orodja za izvajanje oddaljenih eksperimentov, pač pa ponuja celotne tečaje s popolno dokumentacijo, ki omogoča učenje na daljavo. Posebej je izpostavljen postopek prijavljanja na izvajanje oddaljenih eksperimentov ter sama izvedba vaje skupaj z opisom grafičnega uporabniškega vmesnika. Izvedena je bila tudi evaluacija s priznano metodo SUMI za ocenjevanje uporabniške prijaznosti sistema. Prav tako se je ugotavljal odziv študentov na delo z oddaljenim laboratorijem. Rezultati raziskav so pokazali, da je v delu predstavljen oddaljeni laboratorij ustrezno uporabniško prijazen in s strani študentov in učiteljev sprejet kot primerna in zanimiva dopolnitev klasičnih laboratorijskih vaj.Prenosi
Objavljeno
2009-02-01
Številka
Rubrike
Razprave