Organizacijska učinkovitost in zadovoljstvo kupca
Povzetek
V tem članku predstavljamo pomen součinkovanja med organizacijsko kulturo, ki predstavlja osrednji kazalec organizacijske učinkovitosti in zadovoljstvom kupca v dveh zdraviliščih v Sloveniji. Pri tem izhajamo iz podmene, da storitveni organizaciji dolgoročno uspešnost zagotavlja zlasti zadovoljstvo njenih kupcev. Namen naše študije je bil razkriti stališča zaposlenih in kupcev glede pomembnosti faktorjev organizacijske učinkovitosti pri posredovanju storitev v organizacijskem okolju dveh slovenskih zdravilišč. Izidi študije kažejo, da na organizacijsko učinkovitost storitev v procesu zadovoljevanja potreb kupca v obeh zdraviliščih, najbolj vplivajo zmogljivost zaposlenih, prilagodljivost in poslanstvo zdravilišča. Zaposleni v zdraviliščih in kupci storitev v zdraviliščih so si enotni glede učinka zmogljivosti zaposlenih pri posredovanju storitve, kar pa ne velja za druge faktorje, kjer se stališča obeh skupin v študiji razlikujejo med seboj. Izidi študije tudi kažejo, da kupci in zaposleni zadovoljstvo s storitvijo povezujejo z zmogljivostjo zaposlenih zadovoljevanju potreb kupca in s poslanstvom zdravilišča, ki se izraža v dolgoročnem odnosu do kupca. Kupci v obeh zdraviliščih so najbolj zadovoljni s standardnimi in preskušenimi storitvami, saj izidi študije kažejo, da inovacijski potencial, kot dimenzija organizacijske kulture zdravilišča, nima značilnega vpliva na zadovoljstvo kupca. Pri tem se stališča kupcev in zaposlenih razlikujejo glede na zdravilišče. Pomen naše študije je zlasti v ugotovitvi, da je učinkovita organizacija pomemben faktor zadovoljstva kupca še zlasti takrat, ko se zaposleni tega zavedajo in znajo in zmorejo zadovoljiti pričakovanja kupca.Prenosi
Objavljeno
2008-10-01
Številka
Rubrike
Razprave