Optimizacija denarnih tokov pri gradnji cest z genetskim algoritmom

Avtorji

  • Marko Šetinc Merčnikova ulica 1, 1000 Ljubljana
  • Heda Hočevar
  • Miro Gradišar Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, Kardeljeva ploščad 17, 1000 Ljubljana, Slovenija

Povzetek

V članku je prikazan primer optimizacije denarnih tokov pri gradnji in upravljanju cestnega omrežja. Na osnovi podatkovne baze iz zadnje uradne posodobitve Nacionalnega programa izgradnje avtocest (NPIA) v letu 2004 sta bila izdelana metod­ologija in računalniški program, ki omogočata simulacijo in optimizacijo denarnih tokov z genetskim algoritmom. V okviru računalniškega programa sta bila izdelana model, ki simulira denarne tokove, in optimizacijski algoritem, ki je na model nave­zan preko zamika gradnje posameznih cestnih odsekov. Za kriterija sta bila uporabljena maksimizirana neto sedanjo vrednost (NSV) in minimizirano časovno odstopanje od prvotnega načrta. Optimizacijski algoritem vključuje večkriterijsko optimizacijo z uporabo različnih uteži. Rezultat optimizacije so vrednosti izbranih finančnih in časovnih parametrov. Optimalne rešitve z uporabo različnih uteži oz. razmerij med NSV in časovnim odstopanjem od prvotnega načrta so prikazane s Paretovo krivuljo.

Objavljeno

2009-12-01

Številka

Rubrike

Dodatek