Model izboljšanja vpisa v osnovnošolsko izobraževanje v državi v razvoju po metodi sistemske dinamike

Avtorji

  • Chandra Sekhar Pedamallu Currently working at New England Biolabs Inc., Ipswich, MA, USA; Indian Institute of Technology Madras, Chennai, India
  • Linet Ozdamar Yeditepe University, Dept. of Systems Engineering, Kayisdagi, 34755 Istanbul, Turkey
  • LS Ganesh Indian Institute of Technology Madras, Chennai, India
  • Gerhard-Wilhelm Weber Institute of Applied Mathematics, Middle East Technical University, 06531 Ankara, Turkey

Povzetek

Modeli sistemske dinamike so celovita metoda reševanja kompleksnih problemov s pomočjo scenarijev. Omogočajo, da skupaj z metodo računalniške simulacije analiziramo kompleksne probleme. Modeliranje z metodo sistemske dinamike je pogosto osnova za sistemsko razmišljanje in predstavlja managersko in organizacijsko razvojno paradigmo. V članku je opisan pristop na osnovi sistemske dinamike pri raziskavi pomembnosti infrastrukturnih zmogljivosti na kakovost osnovnega izobraževanja v državi v razvoju. Model je izdelan s pomočjo navzkrižne analize vpliva (Cross Impact Analysis - CIA), metode, ki primerja entitete in atribute značilne za osnovno izobraževanje v neki dani skupnosti. Model CIA omogoča, da predvidimo vpliv infra­strukturnih zmogljivosti na dostopnost te skupnosti do osnovnega izobraževanja. To lahko pomaga javnim odločevalcem, da bolj učinkovito planirajo akcije, ki poskušajo izboljšati pismenost.

Objavljeno

2010-06-01

Številka

Rubrike

Razprave