Vpliv konteksta organizacije na razlikovalne delovne kompetence

Avtorji

  • Ramon Podreka Sanofarm d.o.o., Šmarska cesta 5c, 6000 Koper, Slovenija
  • Roberto Biloslavo Univerza na Primorskem, Fakulteta za management Koper, Cankarjeva 5, 6000 Koper

Povzetek

Prispevek izhaja iz definicije kompetence kot možnosti posameznika, da aktivira, uporabi in poveže pridobljeno znanje v kompleksnih, raznovrstnih in nepredvidljivih situacijah. Predstavljene so temeljne hipoteze interpretativne tipologije kompetenc, ki delo in delavca ne vidi kot dve ločeni identiteti, temveč kot enotno identiteto skozi doživeto izkušnjo dela. Cilj raziskave je odgovoriti na vprašanje, ali so potrebne razlikovalne kompetence za specifično delovno mesto tržnika odvisne od delovnega konteksta organizacije, v katerem so te uporabljene. V raziskavo so bili vključeni tržniki treh srednje velikih slovenskih podjetij, za katere smo ugotovili, da delujejo v treh različnih delovnih kontekstih. Rezultati raziskave so pokazali, da so razlikovalne kompetence, ki ločujejo nadpovprečno delovno uspešnega sodelavca organizacije od povprečno uspešnega na specifičnem delovnem mestu tržnika, pogojene z delovnim kontekstom, v katerem ta deluje.

Objavljeno

2010-04-01

Številka

Rubrike

Dodatek