Postopek razvoja novega proizvoda/procesa v srednjih in malih podjetjih

Avtorji

  • Mateja Karničar Šenk Polycom Škofja Loka d.o.o., Poljane nad Škofjo Loko 76, 4223 Poljane nad Škofjo Loko, Slovenia
  • Peter Metlikovič Ptica – Institution, Ješetova ulica 25, 4000 Kranj, Slovenia
  • Matjaž Maletič University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Laboratory for Quality Management, Kidričeva 55a, Kranj, Slovenia
  • Boštjan Gomišček University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Laboratory for Quality Management, Kidričeva 55a, Kranj, Slovenia

Povzetek

Rezultat raziskave je razvit in uveden niz dejavnosti za postopek razvoja novega procesa ali proizvoda v srednjih in malih pod­jetjih (SMEs) v okolju plastično predelovalne industrije, ki omogoča proizvodnjo izdelkov in storitev z visoko dodano vrednostjo. Razviti postopek razvoja novega proizvoda je sestavljen iz petih zaporednih in prekrivajočih se korakov: pridobivanje naročil, načrtovanje projekta, razvoj proizvoda, razvoj procesa in nične proizvodne serije. Vsak posamezen korak je nadalje razdeljen v poddejavnosti, ki so podprte s primernimi metodami in vodene v informacijskem sistemu. Raziskane in vključene so tri različne metodologije, ki se uporabljajo na področju razvoja novega proizvoda v avtomobilski industriji: napredno načrtovanje kakovosti proizvoda (Advanced Product Quality Planning - APQP), načrtovanje za Šest Sigma (Design for Six Sigma -DFSS) in Stage/Gate metodologija. V članku predstavljeni rezultati prikazujejo, da je novo razviti postopek razvoja novega proizvoda pomembno izboljšal obvladovanje stroškov in časovno uspešnost tekom procesa razvoja novega proizvoda.

Objavljeno

2010-04-01

Številka

Rubrike

Razprave