Konativna komponenta podjetniških kompetenc: primer Slovenije

Avtorji

  • Darko Kovač
  • Maja Meško University of Primorska, Faculty of Management
  • Andrej Bertoncelj University of Primorska, Faculty of Management

Povzetek

Pritiski konkurence, globalizacija in gospodarska rast zahtevajo krepitev pomena podjetniških kompetenc v slovenskih podjetijh. Namen pričujočega prispevka je analizirati konativno komponento podjetniških kompetenc, ki predstavlja ključni del človeškega kapitala v slovenskih podjetij. Poudarek študije ni samo na konceptu podjetništva, ampak na definiranju in ugotovljanju razlik med pridobljeno in naučeno konativno komponento podjetniških kompetenc. Avtorji namreč podjetniške kompetence ločujemo po treh komponentah: kognitivni, afektivni in konativni.Cilj študije je oceniti konitivno komponento podjetniških kompetenc, ugotoviti ali obstaja povezava med različnimi deli konativnih komponent podjetniških kompetenc in narediti primerjavo rezultatov s samopričakovanji v zvezi z delom. Konativno komponento podjetniških komponent smo merili s testom Kolbe ™ Index. V študijo je bilo vključenih 43 podjetnikov iz treh slovenskih podjetij. Za analizo rezultatov smo upo­rabili t-test neodvisnih vzorcev ter Pearsonov koeficient korelacije. Rezultate smo analizirali s pomočjo SPSS 16.0 paketa. Rezultati so pokazali značilnosti konativne komponente podjetniških sposobnosti pri slovenskih podjetnikih, obstoj razlik med posameznimi deli le-te, ter povezavo med samopričakovanji v zvezi z delom in konativno komponento podjetniških kompetenc.

Objavljeno

2010-12-01

Številka

Rubrike

Razprave