Razvoj strategij za kakovostno izvedbo višješolskega izobraževanja
Povzetek
Korektno delo in razvoj višjega šolstva zahteva tudi ustrezen pristop h kakovosti. Kakovost je potrebno presojati s izvedbo samoevalvacije na podlagi kazalnikov kakovosti. V preteklosti je bilo samoocenjevanje šol pogosto nesistematično in zgolj intuitivno. Raziskava je usmerjena k pridobivanju objektivnih kazalnikov in izhodišč, ki jih šola lahko uporabi pri pripravi strateškega načrta višje šole. Za oblikovanje celovite ocene kakovosti lahko uporabimo mnogo instrumentov zagotavljanja kakovosti (zunanja evalvacija, notranja evalvacija, revizija, certificiranje itd.) Prispevek se osredotoča na izbran element notranje evalvacije – samoevalvacijo, znotraj katere lahko uporabimo tudi t.i. SWOT analizo (Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats). SWOT analiza prinaša potrebne temeljne informacije, ki šoli zagotavljajo pridobivanje virov in kapacitet potrebnih za konkurenčnost na njenem področju delovanja. Metodologija poseže tudi po t.i. TOWS matriki, ki iz analize črpa točke za razvoj strategij, vključenih v rezultate. TOWS matrika prikazuje posamezne strategije, ki sledijo priložnostim, strategije, ki bodo premagale slabosti, strategije za zmanjšanje ranljivosti in strategije, ki so osnova za obrambni plan. Cilj prispevka je oblikovati zanesljivo napoved strategije, ki izvira iz celovite analize prednosti in slabosti funkcioniranja študijskih programov. Poleg znanih priporočil lahko s SWOT analizo in TOWS matriko prepoznamo medsebojne relacije, ki jih oblikujemo v ustrezno učinkovito in predvsem realno strategijo. Prispevek torej opredeljuje možnosti oblikovanja strategije z uporabo omenjenih analiz.Prenosi
Objavljeno
2011-06-01
Številka
Rubrike
Dodatek