Izobraževalne zmožnosti projekta Vizualizacija glasbe z barvami

Avtorji

  • Bojan Klemenc Computer Vision Laboratory, Faculty of Computer and Information Science, University of Ljubljana, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana, Slovenia
  • Peter Ciuha Academy of Fine Arts, University of Ljubljana, Erjavčeva cesta 23, 1000 Ljubljana, Slovenia
  • Franc Solina Computer Vision Laboratory, Faculty of Computer and Information Science, University of Ljubljana, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana, Slovenia

Povzetek

Projekt Vizualizacija glasbe z barvami temelji na sistemu barvnih znakov, povezanih z glasbenimi toni. Znaki sorodnih barv se nahajajo na tonih, ki so med seboj v harmoniji ali sozvočju. V uvodu so predstavljene osnove, na katerih je osnovan sis­tem barvnih znakov – matematični model harmonije. Sledi razmislek o vidnem prikazu različnih izraznih elementov glasbe – melodiji, kompoziciji, ritmu in harmoniji. Te sorodnosti omogočajo razvoj računalniškega programa, ki uporabi te elemente za vizualizacijo ali prikaz barvnih in oblikovnih struktur glasbe. Program posnema človeško slušno zaznavo, v kateri so posamezni sestavni deli določeni s prepoznavanjem celote. Omogoča tudi razvoj orodij, ki lahko povečajo razumevanje med poslušanjem ali igranjem glasbe. Igranje glasbe pa lahko pridobi novo kvaliteto z uporabo interaktivnih barvnih glasbil, ki v povezavi s programom igralcu v vsakem trenutku z barvami prikažejo raznolike možnosti tvorjenja zvočnih harmonij. S tem spremenijo komponiranje glasbe v igro in privlačno barvno-zvočno potovanje. Tu se pojavi velik izziv za pedagogiko in meto­diko, da osmisli in uporabi prihajajoča multimedijska barvna orodja. Ta bi lahko v veliki meri približala proces učenja igri, ki je otrokova najbolj naravna oblika učenja in delovanja. V umetniškem ustvarjanju pa lahko ponovno vzpostavimo ravnovesje med našo logično in intuitivno-kreativno naravo.

Objavljeno

2011-06-01

Številka

Rubrike

Razprave