Ali obstajajo pomembne razlike v uspehu in organizacijski kulturi med družinskimi podjetji v proizvodnem in storitvenem sektorju v Sloveniji?

Avtorji

  • Maja Zajec University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, SI-4000 Kranj, Slovenia
  • Matjaž Roblek University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, SI-4000 Kranj, Slovenia

Povzetek

Članek predstavlja razvoj tistih elementov organizacijske kulture, ki pomembno vplivajo na uspeh družinskih podjetij. Raziskava je zajela 24 slovenskih podjetij s 524-imi izpolnjenimi vprašalniki. Postavili smo glavno hipotezo, ki trdi, da obstajajo pomembne razlike v organizacijski kulturi med proizvodnimi in storitvenimi podjetji, ki vplivajo na večjo uspešnost slednjih. Na podlagi dobljenih rezultatov, ki so bili pridobljeni iz analize posameznih trditev v vseh devetih segmentih faktorjev organizacijske kulture, kakor tudi rangiranja vrednot in faktorjev zadovoljstva, lahko trdimo, da obstajajo razlike med individualnimi trditvami določenega segmenta. Razlike znotraj individualnega seta faktorjev, ki dajejo prednost storitvenim podjetjem, so bile zabeležene v petih individualnih setih. Pomembno je, da poleg analiziranih vrednosti individualnih setov faktorjev organizacijske kulture, ki kažejo na uspešnost poslovanja podjetja, smiselno upoštevamo še nadaljnjo rast in razvoj podjetja.

Objavljeno

2011-12-01

Številka

Rubrike

Razprave