Koraki slovenskih organizacij proti poslovni odličnosti
Povzetek
Med desetimi dobitniki Priznanja RS za poslovno odličnost (PRSPO), finalisti ter dobitniki posebne diplome za razpoznaven napredek pri uvajanju modela poslovne odličnosti je bila izvedena raziskava, na podlagi katere smo definirali osem korakov, ki jih organizacije lahko upoštevajo kot vodilo na poti proti odličnosti. Namen raziskave je bil ugotoviti, na kakšen način so dosedanji dobitniki PRSPO začeli svojo pot k odličnosti, kateri dejavniki so bili po njihovem mnenju ključni in kako jim je uspelo osvojiti diplomo oziroma priznanje. Raziskava je pokazala, da je standard ISO 9001 prvi korak na poti k PRSPO, pravzaprav je predpogoj za nadaljnje izboljševanje v organizaciji. Drugi korak je zavezanost in podpora vodstva k odličnemu poslovanju. Vodstvo, v sodelovanju z vsemi zaposlenimi, definira področja, ki jih je potrebno izboljšati in tudi potrdi način izvedbe, tako idejno kot tudi finančno. Pri tem mora upoštevati tudi okoljevarstvene vidike, ki jih predvideva tretji korak z uvedbo standarda ISO 14001. Potem, ko organizacija definira procese, začne v četrtemi koraku z uvajanjem modela poslovne odličnosti ter s postopkom samoocenjevanja. Ključne možnosti za izboljšave, ki jih prepozna s samoocenjevalnim postopkom, tudi uvede v poslovanje. Pri tem si lahko pomaga z različnimi pristopi managementa kakovosti (peti korak) ter z oddajo prve vloge za priznanje. V šestem koraku organizacija spodbuja zaposlene k stalnemu izobraževanju in inovativnosti ter v sedmem koraku ponovno sodeluje za PRSPO. Ko doseže zahtevano stopnjo odličnosti poslovanja, priznanje tudi prejme (osmi korak).Prenosi
Objavljeno
2011-10-01
Številka
Rubrike
Razprave