Asimetrični in nelinearni vpliv determinant zadovoljstva na skupno zadovoljstvo strank na primeru dejavnosti servisiranja vozil štirih evropskih znamk avtomobilov v Sloveniji
Povzetek
V raziskavi je bila na podlagi rezultatov rednega merjenja zadovoljstva strank s servisnimi storitvami v trgovski in servisni mreži štirih evropskih avtomobilskih znamk v Sloveniji v letih 2005 in 2006 s pomočjo 12.941 računalniško podprtih telefonskih intervjujev izvedena analiza nelinearnosti in asimetričnosti med zadovoljstvom s posameznim elementom storitve in zadovoljstvom s storitvijo v celoti. Uporabljena je bila metoda, ki vključuje ločitev vrednosti zadovoljstva na zadovoljstvo in nezadovoljstvo, logaritmično transformacijo posameznih vrednosti, izračun linearnih regresij ter primerjavo linearnega in logaritmično transformiranega modela. Rezultati kažejo, da nezadovoljstvo vpliva drugače kot zadovoljstvo, ter da je vpliv zadovoljstva na zadovoljstvo s celokupno storitvijo večji od vpliva nezadovoljstva. Izkazalo se je tudi, da je za določene elemente servisne storitve predpostavka nelinearnosti povezave velja, vendar pa ne za vse. Povzamemo lahko, da je pomembno natančno poznavanje povezave med zadovoljstvom strank s posameznimi elementi servisne storitve in zadovoljstvom s storitvijo v celoti. Rezultati kažejo, da je potrebna previdnost pri vrednotenju pomena posameznih dejavnikov za skupno zadovoljstvo, saj se pomen lahko z ravnjo zadovoljstva spreminja. Zdi se, da je bolj smiselno osredotočeno usmerjanje ukrepov na povečanje zadovoljstva kot v zmanjševanje nezadovoljstva. Rezultati prav tako kažejo, da je zaradi pojemajočega vpliva povečevanja zadovoljstva s posameznimi elementi storitve ob hkratnem naraščanju stroškov smiselna selektivnost pri investicijah v dejavnosti za dvig zadovoljstva strank, če je to zadovoljstvo že na relativno visokem nivoju.Prenosi
Objavljeno
2012-04-01
Številka
Rubrike
Razprave