Upravljanje storitev IT: usklajevanje dobre prakse z metodo kakovosti

Avtorji

  • Miha Kastelic IBM Global Services, Delivery Center, s.r.o Brno, Technical 2995/21, 61600, Czech Republic
  • Peter Peer University of Ljubljana, Faculty of Computer and Information Science, Tržaška 25, 1000 Ljubljana

Povzetek

Upravljanje storitev informacijske tehnologije postaja vse bolj zahtevna naloga. V podporo upravljanju so se razvili različni stan­dardi in metodologije. ITIL (krajše za IT Infrastructure Library) je najpogosteje uporabljen pristop t.i. dobre prakse za učinkovito upravljanje storitev IT. ITIL se osredotoča predvsem na vprašanje, kaj storiti, da zagotovimo učinkovite storitve IT, ne pojasni pa kako to doseči. To pomanjkljivost je mogoče odpraviti z dopolnitvijo okvira tudi z drugimi kakovostnimi pristopi upravljanja storitev. V tem kontekstu se omenja več metodologij, vključno uporaba Six Sigme (6s). Statistični narava metodologije Six Sigma omogoča analiziranje obsežne količine podatkov, zbranih s področja IT. Šele na osnovi meritev lahko nato določimo splošno zdravje storitev IT in izvedemo potrebne ukrepe za izboljšavo. Namen prispevka je podrobno analizirati oba pristopa. Vzpostavili bomo skupno vez med njima in s tem tudi možnost dopolnitve ITIL s Six Sigmo, ter posledično določili temelje za uvedbo potrebnih merljivih sprememb.

Objavljeno

2012-02-01

Številka

Rubrike

Razprave