Medkulturne razlike v nakupnem in informacijskem vedenju mladih porabnikov

Avtorji

  • Beno Klemenčič Business School Murska Sobota, Noršinska ulica 13, 9000 Murska Sobota, Slovenia
  • Gabrijel Devetak Faculty of Commercial and Business Sciences, Lava 7, 3000 Celje, Slovenia
  • Darko Števančec Business School Murska Sobota, Noršinska ulica 13, 9000 Murska Sobota, Slovenia

Povzetek

Pritiski v sodobnem tržnem okolju so vse večji in zahtevajo od podjetij in tržnikov, da poznajo porabnike in njihovo nakupno in informacijsko vedenje. V prispevku smo proučevali vedenje porabnikov in dejavnike nakupnega in informacijskega vedenja mladih porabnikov pri izbiri oblačil. Ugotavljali smo pomen posameznih lastnosti oblačila, ki vplivajo na nakupno odločitev (cena, blagovna znamka, prileganje oblačila, dizajn, kakovost, idr.). Porabniki prejemajo in iščejo informacije iz različnih virov (oglasi na radiu, oglasi in oddaje na televiziji, revije o modi, kataloška prodaja, družbena omrežja, prijatelji in znanci, idr). Z empirično raziskavo smo želeli ugotoviti, v kolikšni meri posamezni viri vplivajo na posameznikovo nakupno odločitev. Proučevali smo mlade v starosti od 15 do 24 let v državah Evropske unije (Slovenija, Avstrija in Nemčija) in Združenih državah Amerike. Posebej smo ugotavljali značilne razlike. Poznavanje medkulturnih razlik je pomembno za globalna podjetja oblačilne industrije pri oblikovanju marketinških strategij. Na vzorcu 440 anketiranih smo ugotovili, da obstajajo medkulturne razlike v ocenah vpliva posameznih virov informacij in v dejavnikih nakupnega odločanja. Glede na navedeno predlagamo podjetjem, ki nastopajo na globalnih trgih obeh kontinentov pripravo diferenciranih marketinških strategij.

Objavljeno

2012-02-01

Številka

Rubrike

Razprave