Vpliv zunanjih in notranjih dejavnikov na individualno uspešnost prodajalca – primer družbe Relax Turizem

Avtorji

  • Karmen Kosec Relax Turizem, Meža 10, 2370 Dravograd
  • Gozdana Miglič Univerza v Mariboru, Fakulteta za organizacijske vede, Kidričeva 55a, 4000 Kranj

Povzetek

Družba Relax Turizem je ena izmed sedmih hčerinskih družb poslovnega sistema Relax. Družba je razvila sistem lastnih poslovnih enot, v katerih se odvija prodaja turističnih storitev na mestu nakupa. Lastna prodajna mreža obsega 20 mest nakupa s 30 prodajalci. Odločitev o razvoju lastne prodajne mreže je temeljila na predpostavki, da sta lahko obseg in kakovost prodaje v lastnih poslovnih enotah večja zaradi bolje usposobljenih prodajalcev. Glede na to je bil predmet raziskave uspešnost prodajalcev na mestu nakupa, pri čemer je bila ta opredeljena s kriterijem povprečnega doseganja dnevnega prometa. Namen raziskave je bil identificirati odločilne lastnosti uspešnega prodajalca, ki bodo osnova za izdelavo programa usposabljanja za uspešnejšo prodajo na mestu nakupa. Izhajajoč iz predpostavke, da na uspešnost prodajalcev vplivajo različni elementi, je bil cilj raziskave ugotoviti stopnjo vplivnosti posameznih elementov oz. njihovih sklopov na uspešnost prodaje. Rezultati raziskave, izvedene v vseh poslovalnicah družbe Relax Turizem, so pokazali močno stopnjo povezanosti uspešnosti prodaje zlasti s tremi elementi: spremljanjem komuniciranja s potencialnimi kupci, verbalnim komuniciranjem prodajalca ob vstopu kupca in spremljanjem doseganja osebnega plana.

Objavljeno

2012-08-01

Številka

Rubrike

Dodatek