Konceptualni pouk fizike v slovenski srednji šoli

Avtorji

  • Simon Ülen Franca Miklošiča Grammar School, Prešernova cesta 34, 9240 Ljutomer, Slovenia; University of Maribor, Faculty of Natural Sciences and Mathematics, Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia
  • Ivan Gerlič Franca Miklošiča Grammar School, Prešernova cesta 34, 9240 Ljutomer, Slovenia

Povzetek

V zadnjem desetletju številni raziskovalci na področju izobraževanja iščejo nove, inovativne pristope v poučevanju in učenju, take, ki bodo primernejši za nove generacije dijakov v današnjih šolah. Informacijsko komunikacijska tehnologija (IKT) ima ogromen didaktični potencial in projekt COLOS (Conceptual Learning Of Science) spodbuja uporabo IKT v sodobnem izobraževalnem procesu. V prispevku predstavljamo konceptualno učenje fizike. S pedagoškim eksperimentom smo raziskali učinkovitost takega pouka v slovenski srednji šoli. V raziskavi sta, v okviru učnih ur fizike, sodelovali dve skupini dijakov tretjega letnika gimnazije. Eksperimentalno skupino dijakov smo poučevali skozi konceptualno učenje, v kontrolni skupini dijakov smo uporabili tradicionalne metode poučevanja. Po izvedbi učnih ur, katerih vsebine so zajemale področje Elektrike, smo znanje dijakov ocenili. Preverjali smo pet miselnih procesov dijakov – poznavanje, analizo, sklepanje, primerjavo in ovred­notenje. Ugotovili smo, da je bilo konceptualno učenje učinkovitejše od tradicionalnega pouka.

Objavljeno

2012-06-01

Številka

Rubrike

Razprave