Trendi v multimedijskem in IKT podprtem izobraževanju

Avtorji

  • Marko Papić University of Ljubljana, Faculty of Electrical Engineering, Tržaška 25, 1000 Ljubljana, Slovenija
  • Janez Bešter University of Ljubljana, Faculty of Electrical Engineering, Tržaška 25, 1000 Ljubljana, Slovenija

Povzetek

Formalni izobraževalni sistemi se v današnjem času srečujejo z različnimi izzivi prilagajanja sodobni družbi znanja. Prispevek obravnava dva ključna izziva, na katera lahko odgovorijo sodobne Informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT). Prvi problem je neusklajenost med potrebami današnjega trga dela in formiranimi kadri izobraževalnega sistema. Drugim obrav­navani problem predstavlja razkorak med še vedno prevladujočimi frontalnimi metodami podajanja znanja v šolah in načini na katere mladi pridobivajo znanje izven formalnega šolskega sistema, saj se šole srečujejo z težavami v zvezi z motiviranostjo učencev, dijakov in študentov. V prispevku je predstavljena teza, da je oba problema možno nasloviti s smiselno uporabo IKT, predvsem v obliki metod socialnega učenja in z njimi povezanih spletnih skupnosti. Na osnovi teorije spletnih skupnosti in socialnega učenja so v prispevku povzeti mehanizmi in značilnosti, ki so uporabni v formalnem izobraževalnem sistemu, hkrati pa je podan tudi predlog implementacije spletne skupnosti, ki povezuje šolski sektor in poslovni svet, kot tudi izobraževalne skupnosti, namenjene izvedbi učnega procesa v okviru šol ter izven šolskega prostora.

Objavljeno

2012-06-01

Številka

Rubrike

Razprave