Virtualni laboratorij pri pouku kemije – eksperimentalna študija razumevanja, reprodukcije in uporabe osvojenega znanja

Avtorji

  • Nataša Rizman Herga OŠ Ormož, Hardek 5, 2270 Ormož, Slovenia
  • Dejan Dinevski University of Maribor, Faculty of Education, Koroška c. 160, Maribor, Slovenia

Povzetek

Tradicionalni pouk pogosto ne omogoča aktivnejše vloge učenca pri pouku. V kemiji in naravoslovnih vedah nasploh je eks­perimentalno in laboratorijsko delo eno izmed najučinkovitejših metod za pridobivanje znanja. Eksperimentalno delo lahko izvajamo tudi v virtualnem svetu. Virtualni laboratorij prinaša nekatere pomembne prednosti. Razumevanje kemije vključuje sposobnost razmišljanja na treh nivojih: makroskopskem nivoju, simbolnem nivoju in nivoju delcev, kjer kot učinkovito orodje lahko uporabimo virtualni laboratorij. Na tej osnovi smo izvedli didaktični eksperiment, da bi preverili učinkovitost uporabe virtualnega laboratorija, in sicer z vidika znanja učencev. V eksperiment so bili vključeni učenci 7. razreda (N = 38). Ob tem smo si zastavili vprašanje, ali so učni rezultati učencev po eksperimentalni zasnovi pouka z virtualnim laboratorijem boljši kot pouk naravoslovja brez vizualizacijskih elementov. Rezultati didaktičnega eksperimenta so pokazali, da je z vidika osvajanja znanja uporaba virtualnega laboratorija učinkovitejša kot pouk, kjer niso vključeni vizualizacijski elementi, ki so ključni pri učenju in razumevanju kemije.

Objavljeno

2012-06-01

Številka

Rubrike

Razprave