Prispevek k razumevanju sodelovalnega učenja v okolju družabnih omrežij

Avtorji

  • Mirjana Kljajić Borštnar University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva 55a, 4000 Kranj, Slovenia

Povzetek

Družabna omrežja, Splet 2.0, sodelovalno učenje in uporabniško soustvarjanje so le nekateri pojmi, ki opisujejo spremembo vloge informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) v poslovnem svetu, privatnem življenju in družbi. Spremembe v IKT so dokončno oblikovale, že dolgo tako poimenovano, informacijsko družbo in so pomembno vplivale tudi na mnoga razisko­valna področja, na primer na sodelovalno reševanje problemov. O učinkovitosti sistemov za podporo skupinskemu delu se je v preteklosti že razpravljalo. Večinoma je bila pripisana sistematično organiziranemu in vodenemu procesu, čeravno rezul­tati niso vedno govorili v prid skupine. Za razliko od dobro organiziranih sistemov za podporo skupinskemu delu, je okolje družabnih omrežij nestrukturirano, brez pravil in celo kaotično. V prispevku raziskujemo možnosti za pridobivanje znanja skupine v procesu sodelovalnega učenja z uporabo družabnih omrežij. V ta namen smo analizirali tri tedne trajajočo študijo, v kateri je sodelovalo 24 študentov, razdeljenih v tri skupine. Njihova naloga je bila raziskati postavljen problem s pomočjo njim nepoznanega družabnega omrežja in predstaviti izsledke raziskave. Študenti so nalogo opravljali v naravnem študijskem okolju (v učilnici, na spletu in doma). Njihova mnenja, o sodelovalnem reševanju problema s pomočjo družabnega omrežja, so bila zbrana s pomočjo vprašalnika. Rezultati kažejo, da nestrukturirano okolje brez vodenja stimulira samo-organiziranost udeležencev. Pridobili smo nova spoznanja o zaupanju, motivaciji in konfliktih v sodelovalnem reševanju problemov.

Objavljeno

2012-06-01

Številka

Rubrike

Razprave