Prispevek k razumevanju sodelovalnega učenja v okolju družabnih omrežij
Povzetek
Družabna omrežja, Splet 2.0, sodelovalno učenje in uporabniško soustvarjanje so le nekateri pojmi, ki opisujejo spremembo vloge informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) v poslovnem svetu, privatnem življenju in družbi. Spremembe v IKT so dokončno oblikovale, že dolgo tako poimenovano, informacijsko družbo in so pomembno vplivale tudi na mnoga raziskovalna področja, na primer na sodelovalno reševanje problemov. O učinkovitosti sistemov za podporo skupinskemu delu se je v preteklosti že razpravljalo. Večinoma je bila pripisana sistematično organiziranemu in vodenemu procesu, čeravno rezultati niso vedno govorili v prid skupine. Za razliko od dobro organiziranih sistemov za podporo skupinskemu delu, je okolje družabnih omrežij nestrukturirano, brez pravil in celo kaotično. V prispevku raziskujemo možnosti za pridobivanje znanja skupine v procesu sodelovalnega učenja z uporabo družabnih omrežij. V ta namen smo analizirali tri tedne trajajočo študijo, v kateri je sodelovalo 24 študentov, razdeljenih v tri skupine. Njihova naloga je bila raziskati postavljen problem s pomočjo njim nepoznanega družabnega omrežja in predstaviti izsledke raziskave. Študenti so nalogo opravljali v naravnem študijskem okolju (v učilnici, na spletu in doma). Njihova mnenja, o sodelovalnem reševanju problema s pomočjo družabnega omrežja, so bila zbrana s pomočjo vprašalnika. Rezultati kažejo, da nestrukturirano okolje brez vodenja stimulira samo-organiziranost udeležencev. Pridobili smo nova spoznanja o zaupanju, motivaciji in konfliktih v sodelovalnem reševanju problemov.Prenosi
Objavljeno
2012-06-01
Številka
Rubrike
Razprave