Organizacijski in managerski izzivi reformiranja slovenskih javnih agencij
Povzetek
Povzetek: Agencije so ena ključnih sodobnih oblik javnih organizacij, ki se razvijajo po celem svetu v okviru reform, usmerjenih v povečanje strokovnosti in racionalizacije javne uprave (JU). Države ustanavljajo javne agencije in nanje prenašajo javne naloge, da bi dosegle strokovno utemeljene namesto politično vodenih javnih politik in posledično njihovo večjo učinkovitost. Članek v tem smislu obravnava najpomembnejše strateške reformne dokumente v Sloveniji glede agencifikacije, z analizo na to področje nanašajočih se ciljev, rezultatov in razkoraka pri izvajanju.Zasnova/metodologija/pristop: Raziskava je posvečena preučevanju vladnega pristopa k agencifikaciji kot ključnega vidika reforme JU. Analizira (1) poglavitne strateške dokumente o reformah JU glede javnih agencij v Sloveniji od srede devetdesetih let in (2) zaznave o implementaciji strukturne in managerske avtonomije kot deklariranega cilja agencifikacije. Uporabljene so različne, dopolnjujoče se raziskovalne metode, vključno z deskriptivno analizo, regijskimi primerjavami, strukturiranimi intervjuji med predstavniki agencij in resornih ministrstev ter analizo izbranih statističnih podatkov.
Rezultati: Kot izkazano z različnimi metoda proučevanja, je bila hipoteza o pretežnem doseganju ciljev strateških dokumentov o reformah JU na področju doseganja strukturne oziroma organizacijske avtonomije agencij potrjena. Toda za višjo stopnjo in druge oblike avtonomije je v reformnih strategijah nujna bolj podrobna razdelava agencifikacije.
Zaključek: Profesionalizacija slovenskih agencij je še trajajoč proces, zato je posebej značilna področna implementacijske vrzel. V bodoče je zato potrebna bolj dosledna reforma JU in agencifikacije kot preko sektorske politike. Le tako lahko dosežemo razvoj demokratične in učinkovite JU.
Prenosi
Objavljeno
2014-11-01
Številka
Rubrike
Razprave