Pričakovanja uporabnikov glede spletnega računovodskega poročanja

Avtorji

  • Tatjana Dolinšek Faculty of Commercial and Business Sciences, Lava 7, 3000 Celje, Slovenia
  • Polona Tominc University of Maribor, Faculty of Economic and Business, Razlagova 14, 2000 Maribor
  • Andreja Lutar Skerbinjek University of Maribor, Faculty of Economic and Business, Razlagova 14, 2000 Maribor

Povzetek

Ozadje in namen: S to raziskavo smo želeli ugotoviti kako pogosto se uporabniki poslužujejo spletnih strani za pridobivanje računovodskih informacij ter preučiti njihova stališča glede zanesljivosti, verodostojnosti, koristnosti in zadostnosti teh informacij. Hkrati pa smo želeli ugotoviti ali so ta pričakovanja skladna z dejanskim stanjem.
Metodologija/pristop: Raziskava je razdeljena na dva dela: v prvem smo proučili dejansko stanje glede spletnega računovodskega poročanja na primeru velikih slovenskih podjetji (n=110). V drugem delu pa smo z anketiranjem ugotavljali stališča uporabnikov (n=127) spletnega računovodskega poročanja. Ta pričakovanja uporabnikov smo nato primerjali z dejanskim stanjem in ugotavljali na katerih področjih prihaja do največjih razhajanj.
Rezultati: V raziskavi smo ugotovili, da 52,6 % podjetji na svoji spletni stani objavlja računovodske informacije in da se 40,2 % uporabnikov poslužuje teh informacij. Rezultati kažejo, da so anketiranci v povprečju najvišje ocenili koristnost računovodskih informacij, sledi zanesljivost, verodostojnost, najnižje pa so ocenili zadostnost.
Zaključek: Rezultati te raziskave lahko nudijo povratno informacijo podjetjem glede pričakovanj uporabnikov in to še posebej v primeru, ko so njihova pričakovanja večja od dejanskega stanja. V raziskavi smo ugotovili, da do teh razhajanj prihaja predvsem pri poročanju o finančnem stanju podjetja, saj uporabniki na spletnih straneh pogosto iščejo te informacije, vendar jih ne dobijo v zadostni meri.

Objavljeno

2014-11-01

Številka

Rubrike

Razprave