Relacije med optimizmom, pre-podjetniško radovednostjo in podjetniško radovednostjo
Povzetek
Ozadje: Proučevanje podjetništva in podjetnikov postajata vedno bolj zanimivi področji v znanstveni literaturi. Tako ta članek obravnava relacije med optimizmom, pre-podjetniško radovednostjo in podjetniško radovednostjo kot tremi dejavniki podjetniške psihologije. Pregled literature je pokazal, da je optimizem pomemben za podjetnike in vpliva nanje večinoma v pozitivni smeri. Čeprav je podjetniška radovednost pomemben dejavnik, ki vpliva na podjetnike in je bila v preteklosti povezana s podjetniško samo učinkovitostjo, odprtostjo in rastjo podjetja, je bila povezava z optimizmom neraziskana do te raziskave.Metode: Meddržavna empirična validacija je bila izvedena na vzorcu podjetnikov iz Slovenije in ZDA. Za razvoj modela, ki dopolnjuje teoretične predispozicije in potrjuje ustreznost podatkov so bili uporabljeni strukturno modeliranje enačb, raziskovalna faktorska analiza (EFA) in konfirmatorna faktorska analiza (CFA).
Rezultati: Rezultati raziskave kažejo, da višje ravni optimizma vplivajo na višje ravni pre-podjetniške radovednosti in da višje ravni pre-podjetniške radovednosti vplivajo na višje ravni podjetniške radovednosti.
Sklep: Prispevek te študije je večplasten. S teoretičnega vidika, je bila zapolnjena vrzel literature na področju povezave optimizma in podjetniške radovednosti ter ustvarjen strukturni model enačb z optimizmom in podjetniško radovednostjo. Glede na dejstvo, da so odprtost, pre-podjetniška radovednost in podjetniška radovednost povezani, lahko oblikovalci politike identificirajo posameznike glede na njihovo stopnjo, v tem članku raziskanih dejavnikov in motivirajo bolj podjetniško perspektivne, da postanejo aktivni v procesu podjetništva. Nadalje lahko podjetniki uporabijo te rezultate kot pomoč pri zaposlovanju bolj podjetniško usmerjenih zaposlenih.
Prenosi
Objavljeno
2014-08-01
Številka
Rubrike
Razprave