Koncept skupnosti prakse – primer iz IT sektorja

Avtorji

  • Izabela Sztangret Department of Market Policy and Marketing Management, University of Economics in Katowice, 1 Maja 50, 40–287, Katowice, Poland

Povzetek

Ozadje - Naraščanje zanimanja za skupnosti prakse se zadnja leta kaže na več področjih, vključno s področjema organizacijskih znanosti (še posebej na področju upravljanja z znanjem in organizacijskega učenja) in izobraževanja. Razumevanje izraza skupnost prakse pa je različno. Včasih pomeni sociološki konstrukt, drugič pa kot virtualno skupnost ali neformalno skupino pod pokroviteljstvom neke organizacije, z namenom podpirati širjenje znanja ali učenje.
Cilji - Poglavitni cilji članka so (1) poiskati glavne značilnosti skupnosti prakse v IT sektorju gospodarstva, (2) ugotoviti in prestaviti orodja za upravljanje z znanjem, ki jih uporabljajo v skupnostih prakse in (3) ugotoviti in analizirati poznavanje skupnosti prakse v izbrani populaciji. 
Metoda - Raziskava je preliminarnega značaja. Uporabili smo študijo primera in anketiranje z uporabo strukturiranega vprašalnika. Rezultati – Skupnosti prakse so malo učinkovita oblika spodbujanja poslovnih in prodajnih procesov, čeprav je bila uporabljena vrsta aktivnosti na strani IT sektorja z namenom ustvariti skupnosti znanja, in intenzivni uporabi interneta v obravnavani populaciji.
Zaključek – Razlog za slabo poznavanje skupnosti prakse in pomanjkljivo zavedanje o vključenosti posameznikov, ki so sicer aktivni uporabniki novih tehnologij, predvsem interneta, je lahko pomanjkanje izkušenj na obravnavanem specifičnem področju upravljanja z znanjem ali značilnostih ravnanj, ki jih je mogoče neposredno meriti s poslovnimi rezultati. Determinante oblikovanja skupnosti prakse predstavljajo zanimivo za nadaljnje raziskovanje.

Objavljeno

2014-08-01

Številka

Rubrike

Razprave