Praktična uporaba orodij kakovosti v poljskih proizvodnih podjetjih
Povzetek
Ozadje in namen: Sodobna podjetja so se znašla v položaju, ko je sposobnost dinamičnega prilagajanja spreminjajočim se tržnim pogojem ključna konkurenčna prednost. Zato stalno iščejo intenzivne načine za izboljšanje izdelkov in procesov. Osnova za uvedbo takšne strategije je učinkovita uporaba informacijskih virov. Pri upravljanju s kakovostjo se uporabljajo ustrezna orodja in tehnike da pripravijo odločevalcem informacije potrebne za korektivne in preventivne ukrepe in ukrepe izboljšanja.Zasnova/metodologija/pristop: V članku so prikazani rezultati raziskave izvedene na reprezentativnem vzorcu proizvodnih podjetij iz Velikopoljske regije. Osnovni cilj raziskave je ugotoviti kakšni problemi z vidika zagotavljanje kakovosti in v katerih fazah proizvodnega procesa so najbolj pogosti in katera orodja in tehnike kvalitete praktiki uporabljajo za njihovo reševanje. Ocenjevali smo tudi pomembnost ugotovljenih problemov in učinkovitost uporabljenih orodij.
Rezultati: Ugotovitve raziskave kažejo, da se orodja kvalitete najbolj pogosto uvajajo v fazi izdelave v proizvodnem procesu, nato v pripravi proizvodnje in v fazi meritev. Na primeru faze izdelave smo pokazali katera obravnavana orodja se učinkovito uporabljajo za reševanje problemov, upoštevajoč vhod v proces, izvedbo in upravljanje procesov.
Zaključek: Dobljeni rezultati nam dovoljujejo, da nasprotujemo tezi o univerzalnosti orodij kakovosti. Upoštevajoč faze proizvodnega procesa ugotavljamo, da so nekatera usmerjena predvsem na posamezne faze in so kat takšna lahko učinkovita v praksi.
Prenosi
Objavljeno
2014-08-01
Številka
Rubrike
Razprave