Heterogeno poudarjanje ekonomskih vsebin v poklicnem izobraževanju: izhodišče za poklicno specifičen razvoj človeških virov

Avtorji

  • Christoph Maus RWTH Aachen University, School of Business and Economics

Povzetek

Namen: Po postopni uvedbi učnih načrtov v poklicnih in višjih strokovnih šolah v Nemčiji (kot dela dualnega šolskega siste­ma), se je pričelo izvajati konkretne aktivnosti. Osnovni učni načrt pokriva področje poslovnega sveta v izobraževanju. Prenos omenjenega učnega področja v izobraževanje je naloga kurikularnih konferenc na ravni posameznih šol kar šolam omogoča precejšen manevrski prostor pri oblikovanju učnih vsebin. To pomeni, da lahko posamezne šole - kljub enaki kurikularni podlagi - izberejo različne poudarke vsebin. Z raziskavo predstavljamo povezanost heterogenih poslovnih učnih vsebin in osebnostnih lastnosti kompetentnih učiteljev. Pristop in metodologija: Za oceno pomembnosti posameznih vsebin učnih načrtov, smo izvedli spletno anketo med učitelji ekonomsko-komercialnega področja. Anketiranci so ocenjevali relevantnost opisnih trditev o pomenu posameznih tem ozi­roma vsebin. Rezultati: Ugotovitve kažejo na povezanost med pomembnostjo ekonomskih vsebin in osebnimi izkušnjami učiteljev znotraj akademske discipline, saj sta ocena pomembnosti vsebin in osebne izkušnje ter znanje učiteljev močno povezana. Zaključek: Spremembe na področju učnih vsebin posameznih poklicnih in višjih strokovnih šol kažejo, da so človeški dejav­niki izjemno pomembni pri poučevanju. Poleg (nujne) heterogenosti učnih vsebin nas omenjeni dejavniki peljejo do zmanjše­vanja obsega ekonomskih vsebin.

Objavljeno

2015-02-01

Številka

Rubrike

Razprave