Percepcija študentov glede kadrovskih kompetenc

Avtorji

  • Vesna Novak University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia
  • Anja Žnidaršič University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia
  • Polona Šprajc University of Maribor, Faculty of Organizational Sciences, Kidričeva cesta 55a, 4000 Kranj, Slovenia

Povzetek

Namen: Kadrovska stroka pripisuje visoko pomembnost kompetencam posameznika. V prispevku želimo povezati obstoječe kompetence študentov in kompetence, ki jih bodo po pričakovanjih pridobili in razvijali tekom študija. Namen prispevka je: a) predstaviti kompetence v splošnem, b) določiti pomen razvoja kompetenc na področju visokega šolstva in c) osvetliti vlogo kompetenc na kadrovskem področju. Cilj članka je raziskati kadrovske kompetence med študenti in ugotoviti njihovo mnenje o kompetencah, ki so jih že razvili tekom študija. Metodologija: Anketni vprašalnik smo razdelili rednim študentov Fakultete za organizacijske vede, Univerze v Mariboru. V raziskavo smo zajeli oba spola, visokošolski in univerzitetni študijski program ter vse letnike študija. Merili smo percepcijo študentov glede kadrovskih kompetenc. Rezultati: Na podlagi samoocen petnajstih kompetenc s kadrovskega področja smo izvedli razvrščanje v skupine z Ward-ovo metodo in standardiziranimi spremenljivkami in dobili dve skupini. Nato smo uporabili t-test s skupinama glede na nizko oziroma visoko stopnjo razvitih kompetenc. Potrdili smo pozitivno povezanost med zadovoljstvom s študijskim programom in mnenjem študentov o razvoju kompetenc med študijem, kar smo preučili z enostranskim Pearsonovim korelacijskim koe­ficientom. Zaključek: Večina študentov meni, da imajo kadrovske kompetence prisotne v večji meri. Izrazili so potrebo po dodatnem izobraževanju in usposabljanju na področju kadrovskih kompetenc. Študenti so ocenili, da program študija omogoča, da bodo pridobili oz. razvili kompetence za uspešno opravljanje nalog kadrovskega strokovnjaka.

Objavljeno

2015-02-01

Številka

Rubrike

Razprave