Vpliv informacij s spletnih družbenih omrežij na zaposlovanje v Češki republiki
Povzetek
Ozadje: Članek obravnava proces zaposlovanja v kadrovskih oddelkih z uporabo spletnih družbenih omrežij. Ravno tako izpostavlja razvoj in vpliv spletnih družbenih omrežij na vedenje in navade kandidatov za zaposlitev. Glavni cilj je bil ugotoviti, ali spletna družbena omrežja lahko nadomestijo tradicionalne spletne portale na Češkem. Vodilo raziskave je bilo ugotoviti, ali spletna družbena omrežja lahko uporabljamo za resne in praktične poslovne namene. Metode: V članku je predstavljena empirična raziskava, kjer smo uporabili dva med seboj povezana instrumenta za zbiranje podatkov: (1) vprašalnik s 15 vprašanji v zvezi z uporabnostjo, koristnostjo in primerjavo družabnih omrežij s zaposlitvenimi portali (N = 286 kadrovskih strokovnjakov) in (2) primerjava treh spletnih metod oglaševanja: zaposlitvenih portalov, družabnih omrežij in poslovnih spletnih strani. Rezultati: Kadrovski strokovnjaki redno uporabljajo javno dostopne informacije kandidatov, ki jih najdejo n.pr. na Facebook profilih. Podobne rezultate smo dobili z uporabo obeh instrumentov. Družbena omrežja na Češkem še niso glavno orodje pri izbiri kandidatov za zaposlitev, se pa pogosto uporabljajo kot pomoč pri odločitvah o zaposlitvi kandidatov, predvsem v končni fazi postopka zaposlovanja. Uporaba družbenih omrežij pri kadrovanju je splošna; nismo ugotovili pomembnih razlik v smislu demografije (moški, ženske, starejši, mladi strokovnjaki). Kadroviki v Češki republiki vse več uporabljajo družbena omrežja, vendar uporaba ne dosega ravni Združenih držav Amerike. Zaključek: Naše ugotovitve potrjujejo, da narašča pomen socialnih omrežij kot ene novih tehnologij pri zaposlovanju. Vendar glavni akterji na področju zaposlovanja, zaposlitveni portali (n.pr. Jobs.cz) še vedno ostajajo pomembni. Pričakovati pa je, da se v bodoče to lahko spremeni, da bodo družbena omrežja nadomestila zaposlitvene portale.Prenosi
Objavljeno
2015-02-01
Številka
Rubrike
Razprave