Analiza interakcije ključnih deležnikov na B2C e-trgih - modeliranje in simulacija z uporabo agentov

Avtorji

  • Aleksandar Marković University of Belgrade, Faculty of Organizational Sciences, Jove Ilića 154, 11000 Belgrade, Serbia
  • Sava Čavoški MDS informatički inženjering, Bulevar Milutina Milankovića 7d, 11000 Belgrade, Serbia
  • Andrej Novović University of Belgrade, Faculty of Organizational Sciences, Jove Ilića 154, 11000 Belgrade, Serbia

Povzetek

Izhodišče / namen: Članek obravnava uporabo AMB metode modeliranja, ki temelji na uporabi agentov in simulacije, in analizira vedenje kupcev na B2C poslovnih spletnih straneh, kot tudi analizira posledice različnih poslovnih odločitev na prodajo na spletu. Hiter razvoj in dinamika na področju e-poslovanja zahtevata uporabo naprednih orodij odločanja. Ta orodja mora biti sposobna v kratkem časovnem obdobju obdelati velike količine podatkov, pridobljenih s sistemi za e-poslovanje in omogočili uporabo pridobljenih podatkov za pripravo kakovostnih poslovnih odločitev. Metodologija: Uporabili smo metodo simulacije, ki temelji na agentu, kar lahko bistveno poveča hitrost in kakovost odločanja v elektronski trgovini. Modeli so bili razviti za potrebe te raziskave, so namenjeni izboljšanju uporabe prak­tičnih orodij za oceno B2C spletnih prodajnih sistemov, tako, da omogočajo raziskati posledice različnih strategij v upravljanju e-prodajnega mesta, glede na obnašanje strank, obiske spletnih strani, obseg prodaje, prihodek, itd. Rezultati: Razvili smo simulacijski model, ki temelji na agentu, in omogoča spremljati interakcije ključnih deležnikov v spletni prodaji: obiskovalcev strani - bodočih potrošnikov, prodajalcev z različnimi poslovnimi strategijami in dobavi­teljev. Zaključek: Simulacijski model predstavljen v tem prispevku se lahko uporablja kot orodje, da si zagotovimo boljši vpogled v problematiko vedenja potrošnikov na internetu. Podjetja, ki se ukvarjajo s B2C e-poslovanjem, lahko upo­rabijo rezultate simulacij, da bi bolje razumeli svoje potrošnike, izboljšali tržno segmentacijo in donosnost poslovanja in preverili svojo poslovno politiko.

Objavljeno

2016-05-01

Številka

Rubrike

Razprave